آقای سعیدی در جلسه بررسی محتوای تبلیغات محیطی و ساماندهی استندهای شهری، بر تقویت تبلیغات محیطی با رویکرد آرامسازی فضای بصری و ساماندهی استندهای شهری با هدف زیباسازی شهر تاکید کرد.
او می گوید: بعضی از این تبلیغات جزئی از مبلمان شهری به حساب میآیند و برخی در ایجاد تصویر ذهنی بیننده موثرند و میتوانند بر ادراک زیبایی محیط و کیفیت آن تاثیر بگذارند، بر همین اساس تبلیغات محیطی باید بهگونه ای باشد که ذهن شهروندان را متشنج نکند.
شهردار کرج، بر ضرورت توسعه مطالعات راهبردی در خصوص ایجاد تبلیغات محیطی با کمترین بهمریختگی بصری، گفت: باید به دنبال راهکاری نوین برای تحقق این مهم بود.
او می گوید: استفاده از بنرها، استندهای شهری و تبلیغات محیطی نباید تنها به فضاسازی شهر برای مناسبتها خلاصه شود.
آقای سعیدی گفت: تبلیغات محیطی، ظرفیتی است که مدیریت شهری میتواند از آن برای آموزش فرهنگی و ترویج فرهنگ شهروندی با هزینههای کم بهره ببرد.
او همچنین استفاده مناسب از فضاهای شهری و در نظر گرفتن بافت و موقعیت اجتماعی شهر در تبلیغات محیطی را مهم ارزیابی کرد.
شهردار کرج گفت: در این زمینه نباید سلیقهای عمل شود و حتما موارد یاد شده باید در تبلیغات محیطی هر محدوده لحاظ شود.