سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فراوری محصولات کشاورزی خراسان شمالی به ۸۸۷ هزار تن افزایش می‌یابد

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: ۳۵ هزار تن به ظرفیت صنایع تکمیلی و تبدیلی استان در سال جاری افزوده می‌شود که فراوری محصولات کشاورزی به ۸۸۷ هزار تن افزایش می‌یابد.

عباس آقامیری گفت : امروزه صنایع تبدیلی و غذایی بخش کشاورزی به عنوان یکی از حلقه‌های زنجیره تولید بخش کشاورزی نقش مهمی را در پایداری تولید، ایجاد ارزش افزوده، جلوگیری از خام فروشی و ایجاد اشتغال و افزایش صادرات غیر نفتی دارد.

او گفت :  اولویت این مدیریت در رسیدن به این مهم مشارکت شرکت‌های دانش بنیان و صدور مجوز برای این واحد‌ها است.

آقامیری گفت : ۲ کارگاه صنایع تبدیلی و تکمیلی بازسازی و نوسازی خواهد شد و همچنین سه واحد راکد و نیمه راکد نیز به چرخه تولید باز می‌گردند.

او اهمیت بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی را شامل کمک به توسعه پایدار بخش کشاورزی و دستیابی به امنیت غذایی از طریق فرآوری و نگهداری محصولات کشاورزی و کمک به کاهش ضایعات محصولات کشاورزی دانست.

آقا میری بر تخصیص تسهیلات ارزان قیمت و دوران بازپرداخت ۱۰ ساله تاکید کرد.

او  گفت: داشتن بدهی معوق واحد‌های تولیدی مانع از دریافت تسهیلات و پایین آمدن میزان تولید می‌شود.

او  بر امهال تسهیلات در راستای فراهم نمودن زمینه دریافت تسهیلات جدید توسط واحد‌ها نیز تاکید کرد.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: پایین بودن تکنولوژی ماشین آلات تولید و دانش فنی مورد استفاده در واحد‌های صنایع تبدیلی و تکمیلی از دیگر مشکلات این بخش است که باید سرمایه گذاران را به استفاده از تکنولوژی جدید و بروز دنیا تشویق کنیم.

او  نبود نیرو ماهر و تحصیلکرده و متخصص برای سرمایه گذاری در بخش صنایع تبدیلی و غذایی را نیز از دیگر مشکلات این حوزه دانست و گفت : هم اینک باید از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان به منظور مشاوره به سرمایه گذاران در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی و بکارگیری نیرو‌های متخصص در واحد‌های تولیدی استفاده کنیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.