سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی پیگیری کرد

گلایه مردم از تخریب پوشش گیاهی شادان/ برداشت خاک رس از بندسار‌های طبیعی

مردم روستای شادان خوسف خبر از تخریب پوشش گیاهی به واسطه وجود معدن طلا می‌دهند، اما پیگیری‌ها حاکی از برداشت خاک رس از بندسار‌های محلی است.

یکی از اهالی روستای شادان خوسف گفت: منابع طبیعی هر جا بوته کنی انجام شود، سریعا فرد خاطی را جریمه می‌کند، اما در شادان، بوته کنی بدون هیچ گونه مشکلی انجام می‌شود.

یکی دیگر از اهالی نیز گفت: گودبرداری‌ها و تخریب پوشش گیاهی و مرتعی به واسطه وجود معدن طلا و استفاده از منطقه برای فعالیت این معدن صورت می‌گیرد.

برای پیگیری این موضوع با نصرآبادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفتگو کردیم.

عرصه های مرتعی تخریب نشده است

نصرآبادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: فرآیند بهره برداری و فرآوری در معدن طلای شادان خوسف نیاز به برداشت خاک رس دارد.

او گفت: برداشت خاک رس صرفا از بندسار‌های طبیعی که متعلق به اهالی روستا است انجام می‌گیرد و در این زمینه، رضایت و اجازه مردم کسب شده است.


بیشتر بخوانید


نصرآبادی گفت: در این زمینه هیچ گونه گودبرداری و بهره برداری از مراتع متعلق به منابع طبیعی صورت نمی‌گیرد و ما همواره حفاظت از عرصه‌ها را در دستور کار داریم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: قسمتی از اراضی مرتعی طبق پروانه بهره برداری به معدن واگذار شده است که استحصال ماده معدنی در آن صورت می‌گیرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.