سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاریخ سازی هند در مسابقات جهانی بدمینتون

تیم بدمینتون مردان هند با برتری برابر اندونزی برای اولین بار فاتح رقابت‌های توماس کاپ شد.

تیم بدمینتون مردان هند با پیروزی ۳ بر صفر مقابل اندونزی، مدافع عنوان قهرمانی، برای اولین بار قهرمان مسابقات توماس کاپ در بانکوک شد.

رقابت‌های توماس کاپ که گاهی اوقات مسابقات قهرمانی تیمی مردان جهان نیز نامیده می‌شود، امسال در بانکوک تایلند برگزار شد و هندی‌ها با شگفتی سازی در دیدار فینال اندونزی دارنده ۱۴ عنوان قهرمانی این مسابقات را شکست دادند.

چراغ اول را "لاکشیا سن" بازیکن ۲۰ ساله هند و دارنده مدال طلای بازی‌های المپیک جوانان روشن کرد.

این بازیکن ۲۰ ساله پس از ۱ ساعت و ۵ دقیقه در ورزشگاه ایمپکت آرنا در تایلند با نتایج ۸-۲۱، ۲۱-۱۷، ۲۱-۱۷، آنتونی سینیسوکا گینتینگ را شکست داد تا تیمش خیلی زود از حریف پیش بیفتد.

در دومین مسابقه، تیم دو نفره ساتویکسایراج رانکیردی و چیراگ شتی قهرمانان بازی‌های مشترک المنافع هند در سال ۲۰۱۸، در یک نبرد سخت که یک ساعت و ۱۳ دقیقه به طول انجامید، به دیدار محمد احسان و کوین سانجایا سوکامولجو رفتند.

با وجود شکست در دست اول، زوج شماره هشت مردان جهان به بازی برگشتند و با نتیجه ۱۸-۲۱، ۲۳-۲۱، ۲۱-۱۹ پیروز شدند و هند را به دومین پیروزی رساندند.

سپس سریکانث کیدامبی با برتری ۲۱ بر ۱۵ و ۲۳ بر ۲۱ جاناتان کریستی پس از ۴۸ دقیقه به پیروزی رسید تا به این ترتیب هندی‌ها برای اولین بار فاتح توماس کاپ شوند.

این نتیجه باعث برانگیختن جشن و شادی در سراسر هند شد و شخصیت‌های برجسته این کشور از جمله نارندرا مودی، نخست وزیر هند به این تیم تبریک گفتند.


بیشتر بخوانید


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.