سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت نام ۴۲۰ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان

۴۲۰ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان ثبت نام کردند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان با اعلام ثبت نام ۴۲۰ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن که بیش از دوبرابر سهمیه اعلامی استان است، گفت: تاکنون بیش از ۲۰ هزار نفر واریز وجه داشته‌اند.

علیرضا قاری قرآن می‌گوید تاکنون ۱۴۲ هزار و ۵۶۸ نفر حائز شرایط اولیه بوده‌اند و تعداد ۳۷ هزار و ۴۵۵ نفر انصراف داده‌اند و از این تعداد ۲۰۸۳۹ نفر واریز وجه داشته‌اند.

پالایش‌های سه گانه متقاضیان طرح جهش تولید و تأمین مسکن (نهضت ملی مسکن) که شامل سابقه مالکیت، فرم «ج» و تأهل است در ستاد وزارت راه و شهرسازی انجام شده است و پالایش شرط چهارم برای متقاضیان این طرح در استان اصفهان (سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا) در استان اجرا می‌شود و هم‌اکنون نیز به صورت مستمر نتیجه بررسی‌های انجام‌شده از طریق پیامک به متقاضیان اطلاع داده می‌شود.

اوبا اعلام سهمیه چهار ساله استان در طرح نهضت ملی مسکن که ۲۰۳ هزار واحد است گفت: بیشترین ثبت‌نام برای طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان در سه شهر بهارستان، شاهین شهر و فولادشهر بوده که میزان ثبت نامی‌ها در بهارستان ۱۴۵۸۲۲ نفر، درشاهین شهر ۵۲۴۱۰ نفر و در فولادشهر ۵۱۰۸۵ نفر است.

قاری قرآن می‌گوید در بعضی از شهر‌های استان عملیات اجرایی شروع و فونداسیون، اسکلت و سقف در حال اجرا است و میانگین پیشرفت فیزیکی ساخت مسکن در سطح استان حدود ۱۶ درصد است.

تاکنون بیش از ۷۵۰۰ هکتار زمین شناسایی و در حال بررسی در کمیته‌ها و کمیسیون ماده پنج استان است، همچنین در برخی از شهر‌های استان مشکل کمبود زمین وجود دارد که پیگیری برای رفع آن در حال اجراست و احداث شهر جدید نیز در حال پیگیری است.

او در مورد چگونگی اجرای بیمه کیفیت واحد‌های مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن استان گفت: ساخت واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن با دریافت مجوز و پروانه ساخت شروع و برای اخذ پروانه ساخت، تهیه نقشه‌های معماری، سازه، تاسیسات برق و مکانیک براساس ضوابط و قوانین مربوطه تحت ماده ۳۳ قانون نظام مهندسی و آئین نامه اجرایی آن صادر می‌شود.

قاری قرآن همچنین در مورد طرح مسکن مهر در استان گفت: طرح مسکن مهر در استان اصفهان تکمیل شده است و بخشی که در شهر‌های جدید باقیمانده بود نیز تعیین تکلیف شده است.

به گفته مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان پیشرفت پروژه‌ها همیشه به آورده متقاضیان گره خورده است و ضروری است در پرداخت اقساط خود به‌موقع و سروقت اقدام کنند تا شاهد پیشرفت درخور پروژه‌ها و حصول نتیجه مطلوب باشند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.