سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان:

گیاهان دارویی با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان فرآوری می‌شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: با همکاری شرکت‌های دانش بنیان گیاهان دارویی موجود در مراتع را فرآوری خواهیم کرد تا از خام فروشی آن جلوگیری شود.

محمدعلی کاظمی  گفت: حفاظت از منابع طبیعی خوشبخانه با همکاری بسیار خوبی انجام می‌شود و مردم عزیز در این عرصه همیشه پیش‌قدم بوده‌اند.

منابع طبیعی منابعی است که خدادادی و بدون دخالت انسان ایجاد شده و همگی در برابر حفاظت و جلوگیری از خسارت به این منابع جدی باشیم.

او می‌گوید در خصوص حفظ منابع طبیعی بر اساس دو محور عمل می‌کنیم که محور اول حفاظت فیزیکی است که توسط یگان حفاظت و مردم انجام می‌شود و محور دوم رفع تداخلات پلاکی است که در شهرستان دهاقان این امر انجام شده و درخواست داریم که اگر موردی از تداخلات پلاکی وجود دارد کارگروه مربوطه تشکیل و نسبت به رفع آن اقدام شود.

با همکاری شرکت‌های دانش بنیان گیاهان دارویی موجود در مراتع را فرآوری خواهیم کرد تا از خام فروشی آن جلوگیری شود.

به گفته کاظمی چند قطبی شدن مراتع سبب جلوگیری از فشار بیش از حد دام به گونه‌های گیاهی می‌شود و افرادی که پروانه دارند می‌توانند در عرصه گیاهان دارویی نیز کار کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت:احیای زاینده رود توسط رودخانه شور دهاقان بیانگر این بود که اجرای طرح آبخیزداری در سرچشمه‌های این رودخانه موفق بوده است و نه تنها باعث جلوگیری از ورود آب به پایین دست نمی‌شود بلکه سبب کنترل سیلاب و جلوگیری از خسارات در بارندگی‌ها می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.