سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سیستان و بلوچستان:

طرح‌های محرومیت‌زدایی در سیستان و بلوچستان در اولویت قرار گرفته است

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سیستان و بلوچستان گفت: خوشبختانه با فضای همدلی مطلوبی که شکل گرفته و با استفاده از ظرفیت سپاه و گروه‌های جهادی، نهادهای انقلابی و سایر دستگاه‌های اجرایی، طرح‌های توسعه و محرومیت‌زدایی در این استان در اولویت قرار گرفته است.

روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، مهرداد جهاندیده در همایش جهاد تبیین گفت: مقوله روستا با توجه به نقش آن در زندگی اجتماعی و اقتصادی از ابعاد مختلف قابل توجه بوده از همین رو موفقیت در توسعه بخش‌های روستایی نیازمند فرآیند اجتماعی - اقتصادی در سطح محلی و ملی است.

او  گفت: برگزاری نمایشگاه توانمندی و دستاوردهای روستایی به عنوان یکی از رویدادهای توسعه‌ محور و اثر بخش جامعه روستایی است و  نمایشگاه‌ها فرصتی نوین را برای به نمایش گذاشتن دستاورد و تجارب‌های فعالان و کنشگران روستایی فراهم ‌کند و نمایشگاه اخیر نیز این فرصت را به خوبی در اختیار علاقمندان قرار داده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سیستان و بلوچستان گفت: روستا در پویایی اقتصاد کشور از قبیل کمک به رشد اقتصادی، افزایش نرخ اشتغال، کنترل نرخ تورم و تولید کالاهای ویژه نقش موثری دارد.

او گفت: مهمترین رویکرد دفتر روستایی ایجاد برنامه خلاق و تحول آفرین با توجه به زیست مردم منطقه و استفاده از ظرفیت دهیاری ها و شوراهای اسلامی روستاست که در قالب مرکز نوآوری و توسعه روستایی با همکاری پارک علم و فناوری در حال شکل گیری است.

جهاندیده با اشاره به ارکان موثر در توسعه روستایی گفت: سرمایه اجتماعی روستا مهمترین رکن برای توسعه روستا است و فلسفه توسعه روستایی بهبود سطح زندگی ساکنان روستا است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.