سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش:

محتوای مهارت آموزی جایگزین مطالب غیرکاربردی کتب درسی می‌شود

معاون وزارت آموزش و پرورش گفت: توسعه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش دانش آموزان متوسطه اول و دوم از اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش است.

محمد مهدی کاظمی امروز در همایش معاونان پرورشی و فرهنگی و معاونان متوسطه آموزش و پرورش در بندرعباس گفت:توسعه این مهارت‌ها با رویکرد توجه به صاحبان مشاغل، استفاده از ظرفیت کارخانجات و شهرک‌های صنعتی صورت می‌گیرد.

او گفت: در برخی استان‌ها از جمله هرمزگان ظرفیت‌های کشاورزی خوبی وجود دارد که باید این ظرفیت‌ها در اولویت رشته‌های کشاورزی برای توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش قرار بگیرد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: پس از سخنان رهبر انقلاب در خصوص حذف برخی مطالب غیر ضروری کتب درسی، کارگروهی با حضور سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی و وزارت آموزش و پرورش تشکیل و مقرر شد مطالبی که نیاز کاربردی کمتری برای دانش آموزان دارد حذف و محتوای مهارت آموزی جایگزین آن‌ها شود.

کاظمی در خصوص کنکور سراسری هم گفت: اخیرا مصوبه‌ای در شواری عالی انقلاب فرهنگی در زمینه کنکور مصوب شده که تصمیم گیری و اجرای آن منوط به ابلاغ نهایی این مصوبه است.

به گفته او، بر این اساس قرار است برای سوابق تحصیلی ۶۰ درصد و برای آزمون کنکور نیز ۴۰ درصد امتیاز در نظر گرفته شود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: سیاست وزارت آموزش و پرورش این است که جذب کامل نیروی انسانی موردنیاز از مسیر دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی اتفاق بیفتد که افزایش ظرفیت این دانشگاه‌ها اولویت آموزش و پرورش است و برای سال آینده بر اساس مجوز سازمان اداری و استخدامی افزایش ظرفیت صورت می‌گیرد.

کاظمی گفت: اکنون با توجه به حضوری شدن مدارس، شرایط هدایت تحصیلی مطلوب تر فراهم شده است و دانش آموزان بر اساس علایق و نیاز‌های کشور هدایت می شوند.


بیشتر بخوانید


معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش نیز گفت: تربیت اجزای مختلفی دارد که آموزش و پرورش دو جزء مهم آن محسوب می‌شوند.

اصغر باقرزاده گفت: در تلاشیم برنامه‌های فرهنگی، هنری، مسابقات، جشنواره‌ها و دیگر موارد تربیتی را به صورت مشترک با بخش‌های مختلف آموزش و پرورش اجرا کنیم.

او گفت: همکاران تلاش کردند با استفاده از کتب درسی، مسابقات فرهنگی و هنری برگزار کنند که نمونه و پیشتاز این موضوع استان هرمزگان است که پارسال با استفاده از کتب درسی جشنواره ملی تئاتر درسی برگزار کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.