سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توسعه فضای ورزشی و تغذیه دانش آموزی در سیستان و بلوچستان

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش برای عمل جدی و مجاهدانه در زمینه اجرای سند تحول بنیادین نیازمند همیاری و همکاری همه دستگاه‌هاست

ستاری فرد در دیدار با استاندار سیستان و بلوچستان، گفت: بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار اخیر فرهنگیان با ایشان، دانش آموزان به مثابه لوح های سفید و آماده ای هستند که باید برای تربیت آنان به نحو مطلوب تلاش کنیم.

او گفت: همانطور که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند، از حیث سند و قانون کمبودی نداریم بلکه نیازمند عمل جدی و مجاهدانه هستیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت:آموزش و پرورش برای عمل جدی و مجاهدانه نیازمند همیاری و همکاری همه دستگاه‌هاست.

ستاری فرد گفت: فعال شدن شوراهای آموزش و پرورش با استفاده از ظرفیت استانداری ها از جمله مواردی است که آموزش و پرورش را در دستیابی به اهداف مدنظر حمایت و کمک خواهد کرد.

او گفت: بیش از هر چیز باید سلامت دانش آموزان این استان مورد توجه قرار گیرد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اجرای طرح بسته امنیت غذایی و حمایت از ۴۰ هزار دانش آموز در مناطق محروم، مرزی و عشایری سیستان و بلوچستان، گفت: برای اجرای این طرح در کشور ۱۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته که با توجه به جمعیت هدف ۳ تا ۵ میلیون نفری دانش آموزان در این طرح باید این اعتبار را با استفاده از ظرفیت خیرین و سایر دستگاه ها به ۳ هزار میلیارد ریال افزایش دهیم.

ستاری فرد مشکل کمبود سرویس های بهداشتی و آبخوری در مدارس استان را یکی از مشکلات مهم عنوان کرد و گفت: طبق تفاهم نامه منعقد شده بین وزارت آموزش و پرورش و ستاد اجرایی فرمان امام قرار است ۵ هزار چشمه سرویس بهداشتی در مدارس کشور ساخته شود.

وی در بخش دیگری بر حمایت از سیستان و بلوچستان در حوزه تربیت بدنی تاکید کرد و گفت: دانش آموزان این استان از نظر آمادگی برای رشته های ورزشی مختلف در وضعیت مناسبی قرار دارند و باید با فراهم کردن زیرساخت‌های مناسب استعدادهای آنان را شکوفا کرد.

ستاری فرد بر کسب میزبانی مسابقات کشوری در این استان و حضور دانش آموزان سیستان و بلوچستان در رقابت های کشوری تاکید کرد و افزود: حضور دانش آموزان استان در رقابت های کشوری نوعی ابزار هویتی برای آنان است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در خصوص توسعه تجهیزات و فضاهای ورزشی مدارس استان نیز گفت: در ۲ ماه پایانی سال گذشته، ۱۷.۵ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت ۵۴ فضای ورزشی دورن مدرسه ای در سیستان و بلوچستان در قالب طرح شهید سلیمانی تخصیص یافت که امروز ۵۶ فضای دیگر نیز به این طرح افزوده شد و تا پایان سال جاری ۱۱۰ فضای ورزشی در مدارس استان ساخته خواهد شد.

ستاری فرد ورزش و تغذیه را دو عامل مهم در جذاب شدن مدرسه برای دانش آموزان عنوان کرد و گفت: برنامه ریزی برای ورزش و تغذیه در مدارس هم به سلامت دانش آموزان و هم به کاهش آمار بازماندگی از تحصیل کمک می کند.

او در بخش دیگری با اشاره به شعار سال «اشتغال؛ تولید و دانش بنیان» خاطر نشان کرد: برای تحقق این شعار در آموزش و پرورش به توسعه کمی و کیفی هنرستان‌ها نیازمندیم که در این زمینه از محل هدفمندی یارانه ها اعتبار خوبی در نظر گرفته شده است.

ستاری فرد ادامه داد: باید برای توسعه هنرستان های در جوار صنعت با مشارکت خیرین در زمینه تامین زیرساخت‌ها و تجهیز و تامین نیروی انسانی از سوی آموزش و پرورش اقدام کنیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.