سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیشنهاد ایجاد پلیس اختلال رفتار در کلانتری‌های یزد

سرپرست معاونت امور اجتماعی بهزیستی استان یزد از ایجاد پلیس اختلال رفتار به منظور ساماندهی بیماران دارای اختلال روان حاد در کلانتری‌های یزد خبر داد.

عباس متولی پور گفت: با توجه به ابلاغ قوه قضائیه مبنی بر ورود ضابطین قضایی و کلانتری‌ها برای ساماندهی و انتقال افراد دارای اختلالات روانی حاد به بیمارستان روانپزشکی برای درمان، پیشنهاد دادیم ترکیبی از پلیس- روانشناس در پلیس ۱۱۰ و کلانتری‌ها برای مداخله مؤثر ایجاد شود.

به گفته او یکی از چالش‌های بهزیستی ارجاع اولیه بیماران اعصاب روان به این سازمان است و بر اساس ابلاغ قوه قضائیه ارجاع بیماران اعصاب روان حاد به بیمارستان اعصاب روان برعهده ضابطین قضایی است.

او گفت: بیمارستان پس درمان نهایی در صورتی که فرد، خانواده‌ای برای پذیرش نداشت باید او را به بهزیستی برای نگهداری ارجاع دهد.
سرپرست معاونت امور اجتماعی بهزیستی یزد گفت: دستورات قضایی برای پذیرش و ترخیص بیماران روانی بسته است و از قضّات خواست برای ارائه خدمات تخصصی به ارجاع شوندگان دستورات را به صورت باز تحت عنوان پذیرش در مراکز بهزیستی اعلام کنند.

متولی پور گفت: این امر باعث می‌شود بهزیستی با توجه به شرایط و نوع خدمتی که فرد نیاز دارد اقدام به پذیرش آن‌ها در مراکز تحت نظارت نماید.

او گفت: کودک آزاری‌هایی با هدف ارشاد قضایی صورت میگیرد و بسیاری از خانواده‌ها برای فرار از مسئولیت نگهداری فرزندان سرپرستی آن‌ها را به بهزیستی واگذار می‌کنند.

متولی پور گفت: ضرورت است قضّات در موارد اعلامی از سوی بهزیستی برای ارشاد قضایی، سختگیرانه‌تر عمل کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.