سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرصت اقتصادی جام جهانی قطر برای ایران

نشریه فوربس در مطلبی نوشت: جام جهانی قطر می‌تواند برای ایران به دلیل همسایگی با این کشور یک فرصت اقتصادی باشد.

نشریه فوربس نوشت: با وجود باقی ماندن شش ماه تا برگزاری اولین جام جهانی فوتبال در خاورمیانه، فهرست کشور‌های حاضر در این تورنومنت، تقریبا کامل شده است.

در میان دور‌های ابتدایی بازی‌ها، ایران در گروه B به مصاف آمریکا و انگلیس می‌رود. برای ایران، این رویداد فقط یک مسابقه ورزشی نیست بلکه می‌تواند یک فرصت اقتصادی نیز باشد.

جام جهانی که بعد از  المپیک عنوان بزرگترین رویداد ورزشی جهان را دارد،  از ۲۱ نوامبر تا ۱۸ دسامبر در هشت استادیوم در قطر برگزار می‌شود که بیشتر آن‌ها تازه ساخته شده و در اطراف پایتخت دوحه قرار دارند.

انتظار می‌رود حدود ۱.۵ میلیون نفر در این کشور کوچک خلیج فارس حضور داشته باشند و ایران امیدوار است که برخی از این طرفداران یا از جزایر نزدیک ایران به عنوان پایگاه استفاده کنند یا زمانی که در منطقه هستند یک سفر جانبی به ایران در برنامه خود داشته باشد. 

رئیس‌جمهور ایران، گروهی را برای نظارت بر همکاری‌های بین دستگاه‌های دولتی تشکیل داده است که تلاش می‌کنند از این فرصت حداکثر استفاده را ببرند و گفته است: «ایران آماده ارائه هر کمکی به قطر است».

رستم قاسمی وزیر راه ایران از ورود صد‌ها هزار بازدیدکننده به ایران صحبت کرده است. او در فروردین ماه گفت: اکنون در حال برنامه ریزی هستیم تا زمینه را برای علاقه‌مندان و گردشگران خارجی فراهم کنیم تا در اوقات فراغت خود به ایران سفر کرده و از جاذبه‌های کشورمان نیز دیدن کنند.

یک کشتی مسافربری از فرانسه خریداری شده است که آماده حمل ۱۷۰۰ مسافر در یک زمان بین قطر و ایران است. یکی از مقامات وزارت گردشگری پیش بینی کرد: بدون شک ورود گردشگران از قطر با استفاده از این کشتی افزایش می‌یابد.

بوشهر یکی از نزدیک‌ترین بنادر ایران، امکانات خود را ارتقا داده است. یکی دیگر از مناطقی که امید به بازدیدکنندگان بیشتر دارد جزیره کیش است که با هواپیما تنها ۴۰ دقیقه و با قطر یا قایق ۶ ساعت تا قطر فاصله دارد.

ایران همچنین اعلام کرده است که به بازدیدکنندگان جام جهانی قطر که قصد سفر به ایران را داشته باشند ویزای رایگان ارائه می‌کند. 

امیر قطر، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی به محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور ایران گفته است که دوحه از پیشنهاد تهران برای همکاری استقبال می‌کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.