سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رازقی:

عدم توجه به قیمت گذاری به روز کالاها، بخش خصوصی را زمین گیر کرده است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس گفت: با آزادسازی و نرخ دستوری نمی‌توان بازار را مدیریت کرد و با ادامه این روند واحد‌های تولیدی رو به تعطیلی خواهند رفت .

جمال رازقی در جلسه کمیسیون صنعت و رونق تولید گفت: متاسفانه تصمیم گیران در کشور هیچ توجهی به بازار ندارند و بر اساس آمار‌هایی که از برخی از واحد‌های تولیدی گرفتیم شاهد افزایش قیمت در نهاده ها، انرژی، حمل و نقل، مالیات و حقوق و دستمزد هستیم، اما کالا‌های تولیدی هیچ افزایش قیمتی نداشتند و واحد‌ها تا کی می‌توانند چنین فشار‌هایی را بر تولید تحمل کنند؟

او گفت: افزایش قیمت نهاده‌های تولید به ویژه در واحد‌های صنعت غذا واحد‌های ما را دچار مشکل کرده است و واحد‌های صنعت غذا نهاده‌های تولید را گران تهیه می‌کنند، اما کالا‌های تولیدی را با قیمت شهریور سال گذشته به بازار عرضه می‌کنند که این عدم تعادل واحد‌ها را با مشکل روبرو کرده است.

رازقی گفت: مخالف گران فروشی هستیم و واحد‌های تولیدی ما مجبور به افزایش قیمت کالا هستند در غیر این صورت رو به تعطیلی خواهند رفت، اما موضوع مهم این است که چرا سازمان حمایت از مصرف کننده قیمت‌ها را مصوب نمی‌کند؟ مگر می‌شود با قیمت سال گذشته کالا به بازار عرضه کرد؟

رئیس اتاق بازرگانی فارس گفت: با آزادسازی و نرخ دستوری نمی‌توان بازار را مدیریت کرد و با ادامه این روند واحد‌های تولیدی رو به تعطیلی خواهند رفت و اگر افزایش قیمت کالا‌ها هر چه سریع‌تر لحاظ نشود ادامه تولید امکان پذیر نیست ضمن اینکه واحد‌های تولیدی ما در سردرگمی بازار داخلی و صادراتی هستند.

او گفت: از اردیبهشت سال ۹۷ که ارز ۴۲۰۰ تومانی مطرح شد اتاق بازرگانی فارس مکاتباتی با مسئولان استان و کشور و ارائه راهکار‌هایی برای کاهش آسیب به اقشار جامعه ارائه کرد، اما اراده کشور بر انجام آن بود و حاصل آن ایجاد رانت، فساد، خارج شدن منابع از کشور و تحمیل فشار به اقشار آسیب پذیر شد.

رازقی مجددا یادآور شد که اقدام دولت در حوزه اقتصاد کشور و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از خواسته‌های بخش خصوصی بوده و از آن استقبال می‌کنیم، اما این درحالی است که در پی این اقدام همه نهاده‌های تولید دچار افزایش قیمت شده اند، ولی کالای تولید شده با همان قیمت قبلی به بازار عرضه می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.