سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز ثبت‌نام چهل‌و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کردستان

مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: ­ثبت‌نام برای حضور در چهل‌وپنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن آغاز شده و تا ۲۱ خرداد به مدت یک ماه ادامه دارد.

حجت الاسلام کاروند گفت: ثبت‌نام برای حضور در چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن از ۲۱ اردیبهشت از طریق سامانه www.quraniran.ir آغاز شده و به مدت یک ماه ادامه دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: مسابقات این دوره در ۱۲ رشته برگزار می‌شود که شامل رشته‌های حفظ کل قرآن، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۱۰ جزء (مرحله شهرستانی و استانی)، حفظ پنج جزء (مرحله شهرستانی و استانی)، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، تفسیر عمومی قرآن کریم، اذان، دعاخوانی، مدیحه‌سرایی، ترجمه نهج‌البلاغه و ترجمه صحیفه سجادیه است.

او می گوید: در این دوره برای اولین بار رشته‌های نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و مدیحه‌سرایی و همخوانی در دو بخش بانوان و آقایان به مسابقات اضافه شده است.

کاروند گفت: متقاضیان به‌طور هم‌زمان می‌توانند نسبت به ثبت‌نام در یکی از رشته‌های انفرادی آوایی (قرائت تحقیق و ترتیل، تمام رشته‌های حفظ، اذان و دعاخوانی) و یک رشته گروهی (مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم) اقدام کنند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان  گفت: همچنین به‌منظور ترویج معارف عمومی قرآن کریم و آشنایی با آن، تمام شرکت‌کنندگان می‌توانند علاوه بر رشته‌های فوق، در یکی از رشته‌های معارفی (تفسیر عمومی قرآن کریم، ترجمه نهج البلاغه، ترجمه صحیفه سجادیه) ثبت‌نام کنند.

او گفت: داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران و اقامت دائم در شهرستان محل ثبت‌نام از جمله شرایط عمومی ثبت‌نام میباشد.

 پیش از این، میزبان مرحله کشوری این دوره از مسابقات در رشته‌های قرائت و حفظ، استان خوزستان و رشته‌های اذان، دعاخوانی و مدیحه‌سرایی نیز استان قزوین اعلام شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.