سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دومین مرکز درمان معتادان متجاهر در شیراز افتتاح می‌شود

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس گفت: دومین مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان موضوع ماده ۱۶ در آینده نزدیک افتتاح می‌شود.

سیدموسی حسینی در بازدید از پروژه ساخت و راه اندازی دومین مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان موضوع ماده ۱۶ قانون شیراز به همراه معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه فجر فارس گفت: راه اندازی این مرکز پس از دستور ویژه استاندار فارس به منظور ساماندهی معتادان متجاهر از بهمن سال ۱۴۰۰ در دستور کار قرار گرفت و ضمن پرداخت اعتباری بیش از ۵۰ میلیارد ریال از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر هم اکنون با تلاش و همت سپاه فجر استان در حال تکمیل است.

او گفت: از افتتاح چنین مراکزی خوشحال نیستیم چرا که این مراکز به دنبال رشد اعتیاد ایجاد می‌شوند، با این وجود به دلیل تغییر اقلیم فرهنگی و اجتماعی جامعه ناچار به این کار هستیم و رشد آسیب‌ها باعث پیش‌بینی چنین ساختار‌هایی شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس گفت: این مرکز در فضایی بیش از ۳۰ هزار مترمربع شامل محل اسکان، محیط‌های ویژه درمان و مشاوره، کلاس‌های آموزش فنی و حرفه ای، ورزشی، فرهنگی و اشتغال و توانمندسازی معتادان است.

حسینی گفت: ظرفیت این مرکز حدود ۵۰۰ نفر است و این مرکز امکانات مناسبی برای نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان متجاهر و کارتن خواب را فراهم می‌آورد.

این مقام مسئول ضمن قدردانی از مسئولین سپاه فجر استان در ایجاد و راه‌اندازی این مرکز، گفت: مسئله شناسایی و درمان به‌موقع فرد معتاد از اهمیت زیادی برخوردار است و نجات یک فرد در واقع نجات یک جامعه است.

او گفت: از ابتدای امسال بیش از ۱۳۰۰ نفر معتاد متجاهر و کارتن‌خواب ساماندهی و به مراکز پیش‌بینی‌شده برای نگهداری و درمان ارجاع شده‌اند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.