سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرمانده قرارگاه سیدالشهدا سپاه اصفهان:

رزمندگان اصفهانی پیشتاز مهار غائله کردستان بودند

فرمانده قرارگاه سیدالشهدا سپاه استان اصفهان گفت: استان اصفهان در مهار غائله کردستان که در محاصره نیروهای ضد انقلاب قرار داشت پیشتاز بود.

سردار پاسدار جواد استکی امروزدر یادواره پنج هزار و ۷۰۰ شهید استان اصفهان در مناطق عملیاتی کردستان و گرامیداشت و حماسه آفرینی رزمندگان اصفهانی در آزادسازی شهر سنندج گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و شروع درگیری‌ها در غرب و شمال غرب کشور نیرو‌های پاسدار، بسیجی، ارتش و انتظامی آن زمان پیشتاز مقابله با فتنه ضد انقلاب به در کردستان بودند و توانستند به خوبی این ماموریت را به پایان برسانند.

گروه ضد انقلاب با محاصره پادگان مهاباد و غارت تمامی امکانات، سلاح، مهمات و تجهیزات یک تیپ، به شهر‌های سنندج حمله کرد و بسیاری از مردم و نیرو‌های ارزشی را به شهادت رساند و حضرت امام فرمان بسیج عمومی را صادر کرد و با حضور نیرو‌های انقلابی و پاسداران شهر پاوه که محاصره گروه ضد انقلاب بود پاکسازی شد.

به گفته او پس از پاکسازی منطقه پاوه حضرت امام خمینی (ره) فرمانی برای پاکسازی سنندج را صادر و اولین نیرو‌های داوطلب برای انجام این ماموریت از استان اصفهان بودند.

بلافاصله نیرو‌های ارزشی با هواپیما به سمت سنندج حرکت کردند، ولی در فرودگاه هواپیما مورد اصابت تیر نیرو‌های ضد انقلاب قرار گرفت و مجبور به برگشت شدند و به اجبار از طریق پادگان دلی زنجان فرود آمدند.

سرداراستکی می‌گوید به فرمان حضرت امام (ره) نیرو‌ها از زنجان به سمت شهر‌های سنندج اعزام شدند و با آغاز پاکسازی مناطقی، چون دیواندره، سقز و بانه آرامش به کردستان برگشت.

از مجموع ۲۳ هزار شهید تقدیمی استان اصفهان به انقلاب اسلامی، بیش از پنج هزار شهید در مناطق عملیاتی غرب و شمال غرب کشور به شهادت رسیدند.
فرمانده قرارگاه سیدالشهدا سپاه استان اصفهان گفت: شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، امنیت و حرم و سلامت نقش ارزنده و تاثیر گذاری را در تثبیت نظام اسلامی ایفا کردند.

یادواره پنج هزار و ۷۰۰ شهید استان اصفهان در مناطق عملیاتی کردستان همچنین گرامیداشت حماسه آفرینی رزمندگان اصفهانی در آزاد سازی شهر سنندج، امروز به همت سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان در سالن گلستان شهدای این منطقه برگزار شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.