سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارائه خدمات رایگان پزشکی هلال احمر در روستا‌های اردبیل

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل از ارائه خدمات رایگان پزشکی به ۶۹۵ نفر از اهالی روستای کوهساره استان خبر داد.

عزت اله ضربی گفت: مانور درمان اضطراری همزمان با سراسر کشور ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت به مناسب هفته هلال احمر و صدمین سال تاسیس جمعیت هلال احمر در روستای کوهساره بخش هیر شهرستان اردبیل برگزار شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: این خدمات شامل ویزیت، خدمات پرستاری، خدمات مادر و کودک، خدمات تغذیه و خدمات بهداشت روان می‌باشد.

ضربی می‌گوید: پزشکان داوطلب، پرستار، تکنسین دارویی، مشاور مادر و کودک، مشاور بهداشت روان، مشاور تغذیه، کارشناسان توانبخشی، تیم واکنش سریع و تیم آنست در این مانور به کار گرفته شده بودند.

او با بیان اینکه در این مانور به اهالی روستا خدمات درمانی و داروی رایگان ارائه شد گفت: حضور تیم سحر (سفیران حمایت روانی) در راستای نشاط کودکان و حضور کارشناسان توانبخشی جهت غربالگری دانش آموزان از لحاظ صافی پا، اختلالات حرکتی و اسکلتی از دیگر اقدامات این طرح بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف این مانور، انجام مانور پناهگیری و تخلیه اضطراری بود تا با ارائه این آموزش ها، اهالی روستا در زمان حوادث از خود محافظت کنند.

ضربی گفت: ارایه آموزش کمک‌های اولیه، انجام طرح پژوهشی با هدف بررسی نقاط ضعف و قوت آموزش پناهگیری در زلزله و دیدار با خانواده شهدا از بخش‌های بعدی این مانور بود که با حضور مقامات استانی و شهرستانی برگزار شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.