سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس کل دادگستری اصفهان:

عده ای در سال‌های متمادی از ساختار و نظام اقتصادی کشور منتفع شدند

رییس کل دادگستری استان اصفهان گفت: عده ای در سال‌های متمادی از ساختار و نظام اقتصادی کشور منتفع شدند و از رانت، باند و دلال گری و واسطه گری سوء استفاده هایی کردند.

حجت الاسلام والمسلمین اسدالله جعفری امروز با حضور در یکصد و چهاردهمین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان، گفت:دشمنان و شبکه‌های معاند در حال حاضر شایعات بسیاری در فضای مجازی منتشر می‌کنند و به مردم القا می‌کنند که بهتر بود این یارانه‌ها همانند سابق به واسطه‌ها پرداخت شود.

عده‌ای در سال‌های متمادی از ساختار و نظام اقتصادی کشور منتفع شدند و از رانت، باند و دلال گری و واسطه گری سوء استفاده‌هایی کردند که بطور قطع این افراد با اجرای این طرح، دستشان قطع می‌شود و منافع آن بصورت مستقیم به مردم می‌رسد.

به گفته او روز گذشته ازدحام و هجومی به بعضی از فروشگاه‌ها در استان شده و مقرر شد که مسئولان هم تدابیر لازم را انجام دهند.

مردم باید آرامش لازم را داشته باشند و با توجه به برنامه‌هایی که قرار است بصورت پلکانی انجام شود به شایعات شبکه‌های مجازی توجهی نداشته باشند.

حجت الاسلام جعفری می‌گوید اینگونه شایعات تا حدودی در بازار و قیمت‌ها تاثیر می‌گذارد و پیش بینی‌های لازم در این زمینه از قبل انجام شده بود.

او به همه کسانی که مشغول شایعه پراکنی هستند هشدار داد و گفت: مراجعی که مسئولیت رصد فضای مجازی را دارند اعلام می‌کنیم که با جدیت و دقت تمام و به هنگام و با فوریت در سطوح مختلف، باید این رصد ادامه پیدا کند و با کسانی که مردم را نگران می‌کنند و یا اخلال و نا آرامی در اجرای این برنامه‌ها ایجاد کنند برخورد خواهیم کرد.

دولت در حال اجرای اقدامات اقتصادی مهمی است که همه باید با همراهی، همکاری و سعه صدر در این راه دولت را کمک کنیم تا از این مرحله گذار عبور کنیم.

حجت الاسلام جعفری گفت: دستگاه قضایی استان مصمم است و در صورتی که افرادی بخواهند بصورت عالمانه و عامدانه مسائل غیر واقعی را به نوعی تشویش در اذهان عمومی ایجاد می‌کنند و مردم را بیش از حد نگران کنند و موجب ازدحام و هجوم به فروشگاه‌ها و گرانی بعضی از اقلام و کالا‌های اساسی مردم شود، بطور قطع علاوه بر وظایف قانونی، برخورد جدی خواهیم کرد.

شبکه‌های معاند و مجموعه‌های دشمنان همانند گذشته در حال تبلیغ هستند و اظهار نظر دشمنان ما، یکی از شاخصه‌ها و معیار‌های کار‌های صحیح ماست و در صورتیکه در مقابل ما موضع گرفتند و اظهار نگرانی کردند و ناراحت شدند باید بدانیم که کارمان صحیح است و آن‌ها هیچ وقت خیر ما را نمی‌خواهند.

به گفته رییس کل دادگستری استان اصفهان دولت محترم عزم جدی برای حل مشکلات مردم دارد و ما هم بر اساس وظیفه قانونی و توصیه‌های رهبر معظم انقلاب مکلفیم از این تصمیمات دولت حمایت کنیم و امیدواریم که این مرحله را هم بسلامت گذر کنیم.

طرح ساماندهی یارانه‌ها که در حال حاضر در دست اجراست به عنوان دستور اول و اولویت اول کار همه مسئولان است و بطور قطع دستگاه قضایی با تمام توان و تمام ظرفیت خود در خدمت اجرای این طرح است و به دولت در این زمینه کمک می‌کند.

او می‌گوید انتظار ما از متولیان امر از جهات مختلف بیشتر است و اتاق بازرگانی ظرفیت بالایی دارد که باید بصورت اختصاصی به این موضوع ورود پیدا کند و بررسی موضوع‌های دیگر را به جلسه‌های بعدی موکول کنند.

رییس کل دادگستری استان اصفهان گفت: دولت به صراحت اعلام کرده که اشراف کامل را بر این قضیه دارد و مدیریت لازم را بر کار دارد، اما به رغم اینکه رییس جمهور و وزرا مصاحبه‌های مختلفی در مورد اجرای طرح ساماندهی یارانه انجام دادند و جلسه‌های کارشناسی و اقناع سازی بسیاری در این زمینه برگزار شده است، اما از روز گذشته عده‌ای از افرادی که بطور قطع اجرای اینگونه طرح‌ها و برنامه با منافع آن‌ها تضاد و تقابل دارد و منافع آن‌ها ایجاد می‌کند و منافع آن‌ها را به خطر می‌اندازد، شروع به فعالیت‌ها در حوزه فضای مجازی و التهاب آفرینی کردند.

یکصدو چهاردهمین شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی امروز با حضور استاندار، دادستان، رییس دادگستری، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، رییس و اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان، روسای بانک‌های استان، مدیران برخی دستگاه‌های اجرایی و فعالان بخش خصوصی برگزار شد.

افزون بر ۹ هزار واحد تولیدی و صنعتی در استان اصفهان فعالیت دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.