سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشف بیش از ۸ تن کالا‌های احتکار شده در استان فارس

مهم‌ترین حوادث ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز پنج شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

لو رفتن انبار احتکار روغن در کوار

فرمانده انتظامی کوار از کشف ۳ تن و ۲۳۶ کیلوگرم روغن نباتی احتکار شده در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سید رحمان هاشمی، مبارزه با احتکار و قاچاق کالا را یکی از اولویت‌های اصلی مجموعه انتظامی در برخورد با مفسدان اقتصادی عنوان کرد و گفت: پلیس با قاطعیت با هرگونه قانون‌شکنی و اخلال در بازار برخورد خواهد کرد.

او گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه فردی اقدام به احتکار روغن نباتی در انبار یک فروشگاه کرده است که بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

هاشمی گفت: ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مقام قضائی به همراه کارشناس اداره صمت به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن انبار ۳ تن و ۲۳۶ کیلوگرم روغن نباتی احتکار را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کوار با بیان اینکه ارزش محموله مکشوفه برابر نظر کارشناسان ۶۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص یک نفر برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

کشف آرد و ماکارونی احتکار شده در شیراز

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان فارس از کشف آرد و ماکارونی احتکار شده در بازرسی از ۲ انبار در شهرستان شیراز خبر داد.

سرهنگ ابراهیم یگانه گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان با اقدامات فنی و تخصصی از وجود مقادیری آرد و ماکارونی احتکار در دو انبار در شیراز مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او گفت: ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل‌های از قبل شناسایی شده اعزام و در بازرسی از آن مکان‌ها موفق شدند ۴ هزار و ۶۴۸ کیلوگرم ماکارونی و ۴۴۰ کیسه آرد ۴۰ کیلویی که احتکار شده بود کشف کنند.

سرهنگ یگانه گفت: در این خصوص ۴ نفر پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

کشف روغن احتکارشده در ممسنی

فرمانده انتظامی ممسنی از کشف یک تن روغن احتکار شده در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد نیکبخت گفت: به منظور اجرای طرح مقابله با قاچاق کالا و احتکار، ماموران پلیس امینت عمومی ممسنی از احتکار مقادیری کالای خوراکی قاچاق در یک انبار مطلع شدند.

او گفت: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام در بازرسی از آن انبار یک تن روغن خوراکی احتکار کشف کردند.

سرهنگ نیکبخت با اشاره به اینکه ارزش کالا‌های کشف شده برابر نظر کارشناسان ۱۵۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص مالک برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

کشف ۱۶ تن چوب قاچاق در داراب

فرمانده انتظامی داراب از کشف ۱۶ تن چوب قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد گفت: ماموران انتظامی پاسگاه پاسخن داراب هنگام گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه کامیون حامل بار چوب مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این کامیون ۱۶ تن چوب قاچاق کشف و راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، گفت: کارشناسان ارزش چوب‌های مکشوفه را یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

ناکامی قاچاقچی احشام در خرامه

فرمانده انتظامی خرامه از کشف ۱۰۵ راس گوسفند قاچاق به ارزش ۴ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ زمان‌اله کریمی گفت: ماموران انتظامی زرین‌دشت هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه کامیون حامل احشام مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر توقیف کردند.

او گفت: ماموران انتظامی در بازرسی از این کامیون موفق شدند ۱۰۵ راس گوسفند قاچاق و بدون مجوز حمل را کشف و راننده را نیز دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی خرامه با بیان اینکه کارشناسان ارزش احشام مکشوفه را ۴ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سارق احشام با ۲۶ فقره سرقت در کازرون به دام افتاد

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون گفت: با تلاش ماموران پلیس آگاهی سارق احشام با ۲۶ فقره سرقت دستگیر و روانه زندان شد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت احشام در این شهرستان، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

او گفت: ماموران تحقیقات گسترده خود را به صورت محسوس و نامحسوس انجام و موفق شدند در این خصوص یک سارق حرفه‌ای و سابقه‌دار را شناسایی و او را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی کازرون با بیان اینکه متهم در تحقیقات اولیه با دلایل و مستندات پلیس به ۲۶ فقره سرقت احشام اعتراف کرد، گفت: این سارق حرفه‌ای پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

سرهنگ زراعتیان با توصیه به شهروندان در خصوص رعایت نکات پیشگیرانه، از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک سریعا موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

توقیف پژو ۴۰۵ حامل کالای قاچاق

فرمانده انتظامی سپیدان از کشف سیگار و نوشیدنی خارجی قاچاق به ارزش ۴ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ احمد فداکار گفت: مأموران انتظامی سپیدان حین گشت‌زنی در محور‌های مواصلاتی به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از ابن خودرو ۱۳ هزار و ۸۶۰ پاکت انواع سیگار و ۴۸ قوطی نوشابه انرژی‌زا خارجی قاچاق و بدون مدارک قانونی کشف شد، گفت: راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سپیدان با بیان اینکه ارزش کالا‌های مکشوفه برابر نظر کارشناسان ۴ میلیارد ریال برآورد شده است، به شهروندان توصیه کرد: در صورت مشاهده و برخورد با قاچاقچیان کالا و ارز و هرگونه بی نظمی و اخلال در نظم عمومی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس و موضوع را اطلاع دهند.

کشف احشام قاچاق در استهبان

فرمانده انتظامی استهبان از کشف ۵۴ راس احشام قاچاق در بازرسی از ۲ دستگاه وانت نیسان در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حسین اکبرپور گفت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز ماموران پلیس آگاهی حین گشت‌زنی در محور‌های مواصلاتی به ۲ دستگاه وانت نیسان حامل بار احشام مشکوک و آن‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو‌ها ۵۴ رأس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز دامپزشکی کشف و رانندگان روانه دادسرا شدند، گفت: کارشناسان ارزش احشام مکشوفه را یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

اجرای طرح مبارزه با خرده فروشان مواد مخدر در جهرم

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم از اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و برخورد با خرده فروشان مواد مخدر طی ۲ هفته گذشته خبر داد.

سرهنگ خسرو رزمجویی گفت: طرح ارتقای امنیت اجتماعی با هدف افزایش احساس امنیت در بین شهروندان و تنگ نمودن عرصه بر خرده فروشان مواد مخدر طی ۲ هفته گذشته در سطح شهرستان اجرا شد.

او گفت: در این طرح ماموران با شناسایی منازل، پاتوق‌ها و محل‌های فعالیت خرده فروشان، موفق به کشف ۲۸ کیلو و ۸۵۰ گرم انواع مواد مخدر شدند.

سرهنگ رزمجویی با بیان اینکه در این طرح‌ها ۹ خرده فروش و ۲ قاچاقچی نیز دستگیر شدند، گفت: در این خصوص ۶ دستگاه خودرو و موتورسیکلت متعلق به خرده‌فروشان که به وسیله آن اقدام به تهیه و توزیع مواد مخدر می‌کردند نیز توقیف و به پارکینگ انتقال داده شد.

رئیس پلیس شهرستان جهرم در پایان با اشاره به معرفی متهمان به مرجع قضائی، گفت: برخورد قاطع با کسانی که آرامش و امنیت شهروندان را بر هم می‌زنند از انتظارات به حق مردم است و پلیس جهرم برای پیگیری این مطالبات از همه ظرفیت‌های خود استفاده خواهد کرد.

کشف موتورسیکلت در فسا؛ سرقت در استان یزد 

فرمانده انتظامی فسا از کشف یک دستگاه موتورسیکلت با سابقه سرقت از استان یزد در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام گفت: افسران پلیس آگاهی هنگام گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه موتورسیکلت مشکوک و با اقدامات فنی آن را توقیف کردند.

او گفت: در بررسی انجام شده توسط کارشناس پلیس مشخص شد شماره درج شده بر روی بدنه موتورسیکلت مخدوش و سابقه سرقت از استان یزد دارد.

فرمانده انتظامی فسا گفت: موتورسیکلت مکشوفه جهت تحویل به مالباخته روانه پارکینگ و راکب با پرونده متشکله روانه دادسرا شد.

دستگیری ۷۸ متهم تحت تعقیب در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از دستگیری ۷۸ متهم و محکوم تحت تعقیب طی ۷۲ ساعت گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی گفت: به منظور اجرای حکم قضائی مبنی بر دستگیری محکومان متواری و تحت تعقیب و به جهت حساسیت موضوع و ممانعت از قانون گریزی هنجارشکنان اجتماعی، این ماموریت به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار گرفت.

او گفت: ماموران پلیس این شهرستان با انجام کار‌های فنی و پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه این افراد در نقاط مختلف شهر شیراز شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با بیان اینکه در این خصوص مأموران انتظامی با هماهنگی دستگاه قضائی طی چند عملیات غافلگیرانه موفق شدند ۷۸ نفر از محکومان و متهمان متواری و تحت تعقیب را دستگیر کنند، گفت: افراد دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.