سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

متلاشی شدن باند کلاهبرداری فروش نوزاد در فضای مجازی

فرمانده انتظامی مازندران از متلاشی شدن باند کلاهبرداری مجازی با وعده فروش نوزاد توسط پلیس فتا استان خبر داد.

سردار مرتضی میرزایی گفت: در پی ایجاد صفحاتی در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی مبنی بر خرید و فروش نوزاد، موضوع در دستور کار پلیس فتا استان قرار گرفت.

او می‌گوید: در اجرای این ماموریت کارشناسان پلیس فتا استان با انجام اقدامات اطلاعاتی و بهره گیری از روش‌های علمی و فنی، موفق به شناسایی ۸ نفر از گردانندگان این صفحات در استان‌های مختلف کشور شدند.

به گفته سردار میرزایی پس از هماهنگی‌های قضائی این افراد که با وعده خرید و فروش نوزاد در فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری از افراد متقاضی می‌کردند در عملیاتی غافلگیرانه به دام افتادند.

او می‌گوید: متهمان در بازجویی‌های به عمل آمده به کلاهبرداری و برداشت غیر مجاز از حساب بانکی ۲۱ نفر از افراد متقاضی در استان مازندران و سایر استان‌های کشور به مبلغی بالغ بر ۲۱ میلیارد ریال اعتراف کردند.

به گفته میرزایی متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند و موضوع همچنان در دست بررسی است.

فرمانده انتظامی مازندران در پایان با تاکید بر این موضوع که قانون‌گذار در ماده ١١ قانون حمایت از اطفال و نوجوانان این اقدام را مجرمانه تلقی کرده است به مردم عزیز توصیه کرد: به تبلیغات دروغین افراد سودجو در فضای مجازی توجه نکنند و برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تهدید‌ها و آسیب‌های فضای سایبری به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.