سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مردمی کردن یارانه اقتصاد کشور را رونق می‌دهد

رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل گفت:دولت سیزدهم با مردمی کردن یارانه‌ها اقتصاد کشور را رونق می‌دهد.

حسین پیرموذن گفت: اینگونه نیست که یارانه‌ها از امروز حذف شده بلکه یارانه‌ها با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بصورت عادلانه در بین اقشار مختلف مردم توزیع می شود.

رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل می گوید:با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی یارانه‌ها به جیب مردم می‌رود و انتظار این است دولت با نظارت دقیق جلوی سوء استفاده رانت‌خواران را بگیرد.

به گفته او، با اجرای طرح مردمی کردن یارانه‌ها  در واقع منافع رانت خواران به خطر افتاده است و عده‌ای از رانت‌خواران هم به دنبال این هستندکه این طرح را شکست خورده جلوه دهند.

پیرموذن گفت :دولت باید نظارت دقیقی بر نحوه توزیع و قیمت کالاها در بازار داشته باشد ضمن اینکه در تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی هم با تشکیل کمیته‌ای نظارت مستمر صورت بگیرد.

به گفته رئیس اتاق بازرگانی،صنایع معادن و کشاورزی استان اردبیل، ارز ۴۲۰۰ تومانی در اختیار رانت‌خواران بود و قاچاق کالا هم از این طریق صورت می‌گرفت و مردمی کردن آن به نفع مردم و صاحبان واحد تولیدی و صنعتی است.

پیرموذن گفت:مردمی کردن یارانه از سال‌های قبل خواسته اصلی تولیدکنندگان ،صادرکنندگان ،بازرگانان و تجار بود که امروز به نتیجه خوبی رسید اما نیاز است بازبینی‌های لازم در هدفمندی یارانه ها صورت بگیرد.

به گفته او، جذب سرمایه‌گذار خارجی مستلزم محیط کسب و کار ایده‌آل است و کشور ما  در جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در رتبه ۱۲۷ است که باید اذعان کرد که این رتبه مطلوب نیست.

رئیس اتاق بازرگانی،صنایع معادن و کشاورزی  اردبیل با اشاره به مشکلات واحد های تولیدی اردبیل گفت: اغلب واحدهای تولیدی این استان با ۳۰ درصد ظرفیت فعالیت می‌کنند و برای افزایش این ظرفیت‌ها باید موانع موجود برطرف شود.

پیر موذن می گوید: یکی از مشکلات اساسی واحد های تولیدی وصنعتی استان مشکل تامین مواد اولیه است که امید است این مشکل با دستور رئیس جمهور و وزرای مرتبط برطرف شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.