سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رييس سازمان مديريت و برنامه ريزي كردستان:

مردم بايد ثمره احداث سدها را احساس كنند

ازهاری گفت: سدهاي زيادي در كردستان آبگيري شده و ضرورت دارد وزرات نيرو نسبت به تكميل سامانه هاي انتقال بخش شرب و شبكه هاي آبياري و زهكشي بخش كشاورزي اقدام کند تا مردم ثمره احداث اين سدها را احساس كنند.

رييس سازمان مديريت و برنامه ريزي كردستان در دیدار شماری از مدیران شرکت توسعه منابع آب نیروی ایران و نیز مجریان سد‌های آزاد و ژاوه گفت:سد‌های زیادی در استان کردستان آبگیری شده است، گفت: ضرورت دارد وزرات نیرو با هماهنگی با زیرمجموعه‌های استانی خود نسبت به تکمیل سامانه‌های انتقال بخش شرب و شبکه‌های آبیاری و زهکشی بخش کشاورزی اقدام کند تا مردم ثمره احداث این سد‌ها را ببینند.

ارسلان ازهاری گفت: ساختمان سد‌ها و سامانه‌های انتقال باید بطور همزمان اجرا شود، منابع اعتباری خوبی برای تکمیل پروژه آبرسانی به شهر سنندج از سد آزاد در نظر گرفته شده و امید داریم در سال جاری این پروژه به بهره برداری برسد.

او می گوید: سد ژاوه از پروژه‌های مهمی است که نقش مهمی در توسعه بخش کشاورزی و تولید استان دارد و ضرورت دارد وزارت نیرو در کنار دیگر دستگاه‌های اجرایی متولی با رعایت اقتضائات و الزامات زیست محیطی و ... برای آبگیری آن اقدام کند.

رييس سازمان مديريت و برنامه ريزي كردستان گریزی به آبگیری سد گاران مریوان زد و گفت: علیرغم وجود مقادیر قابل توجهی آب سالم و بهداشتی ذخیره شده در پشت سد گاران، بخشی از مردم مریوان هنوز از نعمت آب سالم و بهداشتی بی بهره اند و امیدواریم سامانه انتقال آب این سد هرچه سریعتر اتمام و به بهره برداری برسد.

ازهاری گفت: سد عباس آباد بانه از پروژه‌های مصوب سفر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به استان کردستان است که باید با رفع نواقص اجرایی سامانه انتقال و ساختمان سد مشکل آب شرب بانه را برطرف کرد.

او گفت: تامین آب شرب سالم و بهداشتی برای شهروندان استان و آب مورد نیاز توسعه بخش کشاورزی، یکی از اولویت و نیاز‌های های مهم توسعه استان کردستان است و برای تامین اعتبار پروژه‌های مهم آبی استان از محل منابع بودجه عمومی کشور و منابع سفر ریاست محترم جمهوری تلاش خواهیم کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.