سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۰۰ کیلومتر از بزرگراه ایلام - مهران زیر بار ترافیک رفته است

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: از مجموع ۱۲۰ کیلومتر مسیر جاده ایلام - مهران (از میدان ارغوان تا پایانه مرزی) تاکنون نزدیک به ۱۰۰ کیلومتر از این محور تکمیل و زیر بار ترافیک رفته است.

به گفته آقای بهادری قطعه اول بزرگراه ایلام - مهران از نظر شرایط توپوگرافی منطقه، بیشترین حجم عملیات راهسازی برای ارتقا به بزرگراه را به خود اختصاص داده است.

او با اشاره به وضعیت پیشرفت قطعه اول بزرگراه ایلام - مهران گفت: از ۱۱ کیلومتر طول این مسیر تاکنون پنج کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده و ۶ کیلومتر در دست اقدام است.

به گفته او ۲ قطعه رانشی سنگین نیز در این مسیر به مناقصه رفته است.

بهادری با بیان اینکه با احداث ۲ تونل در محدوده تونل کربلا، گره‌های ترافیکی این نقطه رفع شده است،گفت: ۲ رشته تونل در این ۶ کیلومتر در دست احداث است، یکی تونل موازی تونل قبلی راه کربلا به طول ۷۴۰ متر که حفاری و کف‌برداری شده و پیمانکار در حال نصب قالب لاینینگ (پوشش بتنی سقف و دیوارها) این تونل است که تاکنون ۱۲۰ متر از آن تکمیل شده و با نصب این قالب عملیات لاینینگ بدون وقفه ادامه دارد.

او می گوید: غیر از احداث این تونل‌ها در قطعه اول بزرگراه ایلام- مهران عملیات تکمیلی پل‌های بزرگ و حجم عظیم ترانشه‌برداری و خاک‌ریزی در مراحل پایانی است که با انجام این مرحله چند نقطه پرحادثه محور مذکور حذف خواهد شد.

تعریض و بهسازی جاده ایلام - مهران در چند سال اخیر با توجه به افزایش حجم سفر‌های زائران اربعین در دستور کار مسئولان قرار گرفت و با اتخاذ تدابیر مناسب و اختصاص اعتبار از سوی دولت، بخش‌هایی از این مسیر در این مدت تعریض شده و عملیات تعریض بخش‌های دیگری نیز از این جاده در دست انجام است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.