سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دستگاه‌ها برای تکمیل زیرساخت‌های صنوف آلاینده در عمل پای کار بیایند

انتقال صنوف آلاینده به خارج از شهر نیازمند تکمیل زیرساخت‌ها و همکاری دستگاه‌های اجرایی با صنوف است

وحدانی نیا معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی در جلسه اقدامات انتقال صنوف آلاینده به خارج از شهر گفت: انتقال صنوف آلاینده به خارج از شهر مشکلات زیادی دارند که مشکلات حقوقی آن تا حدودی برطرف شود، اما دستگاه‌های اجرایی باید در عمل پای کار بیایند.

اوگفت:دستگاه‌های اجرایی باید مشوق‌هایی از جمله صدور پروانه ساختمانی، مجری ذیصلاح، خدمات رسانی برای این افراد درنظر بگیرند تا باعث دلگرمی آنان شوند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی گفت:در اسرع وقت کارگروهی ویژه در فرمانداری بیرجند تشکیل شود و با نگاه بیشتر و بهتر به این قضیه پرداخته شود.

وحدانی نیا باتوجه به گلایه مردم درخصوص مجری ذیصلاح گفت:استفاده از مجری برای این طرح الزام قانونی است و برای ظرفیت‌های ۵۰۰متر با یک مجری ذیصلاح کار به صورت تجمیعی دنبال شود.

دلیر مدیر عامل شرکت تعاونی ساماندهی صنوف آلاینده در این جلسه گفت: مشکل اصلی در راه‌اندازی شهرک صنوف آلاینده بیرجند ،عدم همکاری دستگاه‌های مختلف اداری با این انتقال است.

او گفت:دستگاه‌های دولتی باید همکاری لازم را انجام دهند و همچنین یک کمیته پالایش راه اندازی شود تا مشخص شود چه کسی نیاز به زمین دارد.

دلیر گفت: اتصال این واحد‌های صنفی به شبکه برق فشار ضعیف است که به ۳۸ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

دلیر گفت: از یک هزار و ۳۳۵ واحد صنفی طرح انتقال به خارج از شهر، شهرداری تاکنون توانسته برای ۸۸۵ واحد پروانه ساخت صادرشده و بقیه در انتظار صدور پروانه هستند.

برق رسانی به شهرک صنوف آلاینده نیازمند اعتبارات ویژه

دادگر گفت:مشکلی برای برق‌رسانی به سایت صنوف آلاینده در خارج از شهر نداریم، اما اجرای آن نیازمند اعتبارات زیاد است.

او گفت:تامین زیرساخت برق تا قبل سال ۱۴۰۰ ، سه میلیارد تومان بوده است که اکنون این هزینه‌ها بسیار بالاتر رفته و از آنجایی که ۳۰ کیلومتر معبر است که در همه معابر هم باید شبکه برق اجراشود که این هزینه سنگینی دربرمی گیرد.

دادگر گفت:تاکنون بیش از۶ هزار شبکه فشار متوسط در سایت صنوف آلاینده اجرا شده که امسال نیز متناسب با برنامه و اعتبار موجود کار را ادامه می‌دهیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروق برق خراسان‌جنوبی با بیان اینکه هفت دستگاه پست برق در سایت صنوف آلاینده اجرا شده و چند دستگاه دیگر هم در دست اجرااست گفت:با این اقدامات نزدیک به ۴۰درصد پیشرفت فیزیکی خواهیم داشت.

او گفت:حداقل ۶۰ دستگاه پست برای برق‌رسانی به این سایت مورد نیاز است و مجموع اعتباری که برای برق‌رسانی به سایت صنوف آلاینده نیاز بوده بیش از سی میلیارد تومان است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.