سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احداث یکی از بزرگترین پایانه های صادراتی جهان در اروند

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: پروژه ساخت پنجمین پایانه بزرگ صادراتی جهان در شلمچه به زودی آغاز می‌شود.

محمدرضا اسکندری ، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: مرحله نخست ساخت پایانه صادراتی اروند در شلمچه  پنجمین پایانه بزرگ جهان با وسعت ۶۰ هکتار در یک ماه آینده شروع می‌شود.

به گفته او از آن جا که به منطقه آزاد اروند از محل دولتی بودجه‌ای تعلق نمیگیرد، این پروژه که در قالب سه مرحله با سرمایه گذاری و مشارکت بخش خصوصی با اعتبار ۲۵ هزار میلیارد ریال تعریف شده قرار است تا چهار سال آینده به مرحله بهره برداری برسد.

این مسئول گفت: سرمایه گذار این طرح مذاکراتی با کشور‌های مختلف برای صادرات کالا‌های منطقه آزاد اروند نیز  انجام داده است و قرار است محصولات داخلی و خارجی عرضه شود و با استفاده از همه ظرفیت حمل و نقل موجود در منطقه صادرات کالا به نقاط مختلف جهان انجام داد.

او از مذکرات با پلیس کل کشور برای کاهش مشکلات در زمینه تبادل کالا به ویژه در بخش واردات خبر داد و گفت: به دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور نیز پیشنهاد ایجاد منطقه آزاد مشترک داده شده که در صورت موافقت و راه اندازی آن با توافق‌های ایجاد شده با اتحادیه کشور‌های عرب، نفوذ به بازار‌های منطقه راحت‌تر خواهد بود.

آقای اسکندری به رایزنی با پلیس اقتصادی برای استقرار گمرک در مبادی ورودی منطقه آزاد اروند نیز اشاره کرد و وعده ایجاد خطوط هوایی اختصاصی و هوشمند سازی بازار‌های منطقه تا پایان امسال باهدف کنترل بیشتر آن‌ها را داد.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: طرح احداث جاده خرمشهر – اهواز به دلیل جاده‌ی بین المللی بودن و تردد کاروان‌های راهیان نور یک طرح ملی است بنابراین وزارت راه باید این طرح را اجرا کند.

او انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با برخی از وزارت خانه برای اجرای طرح‌های ملی خلاف قانون دانست و در توضیح این مسئله گفت: امضای این گونه تفاهمنامه‌ها به معنای محروم کردن مردم از امتیازات اعتباری طرح‌های ملی است.

این مسئول احیای نخلستان‌های آبادان و خرمشهر را از اولویت‌های کاری امسال منطقه آزاد اروند اعلام کرد و گفت: بر این اساس کارگروه تخصصی توسط نخل داران موفق منطقه تشکیل خواهد شد تا از ظرفیت‌های کشاورزی مطابق با شرایط کم آبی استفاده بهینه کرد.

آقای اسکندری توانمندسازی و اشتغال خانگی روستایی را از دیگر اقدامات مهم منطقه آزاد اروند در شهر‌های آبادان و خرمشهر بیان کرد و افزود: به منظور ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی خانوار روستایی در بخش کشاورزی تسهیلاتی به روستاییان اختصاص می‌یابد تا بتوان تولید محصولات کشاورزی در منطقه را افزایش داد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.