سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نبیه بری:

شرایط کنونی لبنان نیازمند گفتمان سیاسی آرام است

رئیس پارلمان لبنان شرایط کنونی این کشور را نیازمند دوری از تفرقه و استفاده از گفتمان سیاسی آرام عنوان کرد.

نبیه بری در تشریح آخرین تحولات سیاسی و شرایط انتخاباتی که در حال برگزاری است، گفت: شرایطی که لبنانی‌ها از آن عبور می‌کنند، خواستار یک گفتمان سیاسی آرام است که دیدگاه‌ها را به هم نزدیکتر می‌کند و راه حل‌ها را پیشنهاد می‌کند، نه برعکس.

به گزارش المیادین، رئیس پارلمان لبنان گفت: آخرین مرحله از ۱۷ اکتبر شاهد تحریک فرقه‌ای نفرت‌انگیز علیه جنبش امل و دوگانه ملی بود. برخی از خودی‌ها چه از روی عمد به اولین حرفه خود در نواختن اختلافات فرقه‌ای بازگشتند و این اوج خیانت یا برای اهداف انتخاباتی است.

نبیه بری تاکید کرد: انتخابات کنونی مهم‌ترین و خطرناک‌ترین دوره در تاریخ لبنان است. لیست‌هایی که از راست تا چپ افراطی با ما رقابت می‌کنند و دستوراتی که از سفارتخانه‌های خارجی درز می‌کند، مبارزات خود را بر دوگانه شیعی (امل و حزب الله) و سلاح مقاومت متمرکز کرده است. سرمایه گذاران در موضوع فساد و به اصطلاح سرنگونی نظام در اتاق‌های سیاه انتخابات تلاش می‌کنند تا نظام مقاومت را هدف قرار دهند.

او گفت: اتحاد جنبش‌های امل و حزب‌الله یک اتحاد فرقه‌ای یا انتخاباتی نیست، بلکه یک رابطه روح و جسم و اتحاد بین فرزندان مقاومت واحد است.

رئیس پارلمان لبنان به پرونده انرژی جایگزین پرداخت که در اولویت دستور کار معاونان و وزرای لبنان در مرحله بعدی قرار خواهد گرفت. ما هر متر مکعب گاز و نفت مربوط به مرز‌های دریایی لبنان را حق غصب شده فلسطین می‌دانیم. همانطور که دیروز آقای حسن نصرالله تاکید کرد، تحت هیچ فشار و تهدیدی از حق و خون خود غافل نخواهیم شد.

نبیه بری در پایان گفت: ۱۵ می‌ (۲۵ اردیبهشت) تاریخی است که از شما دعوت می‌شود به پروژه‌ای رای دهید که قدرت لبنان را ساخت و ما را به قد و قامتی تبدیل کرد که ملت را از ظلم و تحقیر رها کرد. از شما خواسته شده رای بدهید تا به همه اطمینان دهید که شهدای مقاومت سازندگان واقعی ملت هستند، نه دزدان معبد در داخل.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.