سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد

کمبود در تجهیزات هواشناسی داریم

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: در بحث ایستگاه‌های زمینی و پایش و تجهیزات هواشناسی کمبود‌هایی داریم.

آقای صادق ضیائیان گفت: سازمان هواشناسی کشور از طریق مجموعه‌ای از تجهیزات از جمله ایستگاه‌های زمینی و ایستگاه‌های جوی بالا، داده‌های محاسبه، ابر کامپیوتر‌ها و با کمک کارشناسان اقدام به اندازه گیری و پیش بینی وضعیت جوی هوا می‌کند.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، سازمان هواشناسی در بخش تجهیزات هواشناسی به ویژه در ایستگاه‌های زمینی و ایستگاه‌های جو بالا در مقایسه با سایر کشور‌های توسعه یافته دارای کمبود است که البته در بخش پایش وضعیت هوا باید از کشور‌های همسایه از جمله عراق و سوریه استفاده شود که متاسفانه در این کشور‌ها به دلیل ایستگاه‌های ناقص خطا‌هایی به ویژه در کانون‌های گرد و غبار صورت می‌گیرد.

آقای ملکی معاون عمرانی استانداری تهران هجدهم اردیبهشت پس از بازگشایی مدارس و حضور دانش آموزان در مدارس  اعلام کرد که با پایداری هوا در شرایط ناسالم، کمیته اضطرار آلودگی هوا تشکیل و تمام مدارس در مقطع پیش دبستانی، دبستان و مدارس استثنایی تعطیل شد.

معاون عمرانی استانداری تهران ادعا کرد که تاخیر در گزارش هواشناسی، اطلاع‌رسانی در خصوص تعطیلات را به تاخیر انداخت.

پیگیری های باشگاه خبرنگاران جوان نشان می دهد که در بازه زمانی ۱۷ و ۱۸ اردیبهشت ۴ هشدار توسط اداره کل هواشناسی استان تهران و اداره کل هواشناسی کشور در سطح زرد و نارنجی برای افزایش میزان گرد و غبار صادر شده بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.