سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سال گذشته ۷۹ درصد اعتبارات کارآفرینی کمیته امداد قم جذب شد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ه) قم با اشاره به اینکه سال گذشته برنامه‌های ابلاغی درحوزه اشتغال و کارآفرینی استان قم تحقق پیدا کرد گفت: ۷۹ درصد اعتبارات تخصیص یافته به این اداره‌کل نیز جذب شد.

محسن مسعودیان راد گفت: ۲ هزار و ۶۰ طرح اشتغالزا اجرا و حدود چهار هزار و ۷۰۰ فرصت شغلی نیز ایجاد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ه) قم با اشاره به انجام ۵۰۰ مورد کاریابی گفت: دراین رابطه خانواده‌های مددجو به موسسه‌های تولیدی، کارخانه‌ها و واحد‌های صنفی و صنعتی معرفی شدند.

مسعودیان راد همچنین با اشاره به توجه و اهتمام کمیته امداد به اشتغال بانوان گفت: ۳۵ درصد کل اعتبارات اشتغال کمیته امداد استان در بخش بانوان هزینه شده‌است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) قم با تاکید بر اینکه امسال برنامه‌های اشتغال‌زایی را جدی‌تر دیدیم، و پیش‌بینی‌ها و اقدام‌هایی را تدبیر کرده‌ایم گفت:‌مطابق برنامه ابلاغی کمیته امداد کشور، باید ۶ هزار و ۱۰۰ فرصت شغلی را در استان ایجاد کنیم.

مسعودیان راد سرجمع اعتبارات اشتغالزایی در سال گذشته کمیته امداد قم را یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان ذکر کرد و گفت: امسال نیز چهار میلیارد تومان اعتبار را برنامه‌ریزی و کارسازی می‌کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ه) قم در بخشی از سخنان خود با اشاره به سیاست‌ها و برنامه‌های امسال کمیته امداد استان گفت: طراحی مشاغل دانش بنیان از مهمترین اهداف به شمار می‌آید، برای تحقق این موضوع با پارک علم و فن‌آوری و دانشگاه‌های متعدد مانند آزاد اسلامی رایزنی و تعامل انجام خواهیم داد.

مدیرکل کمیته امداد قم برگزاری برنامه‌های کارآفرینی با نگاه و رویکرد مشاغل و کارآفرینی‌های دانش‌بنیانی را نیز از دیگر برنامه‌ها ذکر کرد و گفت: تا پایان سال، چند رویداد کارآفرینی را با محوریت‌های گوناگون برگزار خواهیم کرد.

مسعودیان راد ایجاد و ساماندهی مشاغل فرهنگی را نیز از برنامه‌های درحال پیگیری این اداره‌کل طی امسال عنوان کرد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های فرهنگی موجود در استان، مباحثی، چون اشتغال‌زایی، معرفت‌افزایی، درآمدزایی، ارزش‌افزایی و ارزش‌آفرینی از نکته‌های مدنظرمان است که از طریق تعامل با مراجع علمی، دانشگاهی و حوزوی انجام خواهد پذیرفت.

مدیرکل کمیته امداد گفت: در حوزه فرهنگی ۲۰۰ رشته شغلی احصا شده، که امیدواریم با بهره‌گیری از توان و ظرفیت‌های علمی و معرفتی حوزه‌های علمیه سامان دهی شود.

مسعودیان راد همچنین با اشاره به پیگیری موضوع اشتغال روستایی به‌ویژه در دو شهرستان کهک و جعفرآباد به عنوان دیگر برنامه‌های کمیته امداد استان گفت: در شهرستان کهک به دنبال تبدیل روستا‌ها به قطب تولید یک محصول هستیم، و در در برخی مناطق روستایی نیز روستای بدون بیکار را دنبال می‌کنیم و طرح‌های فراگیری مانند فعالیت‌های مربوط به نیروگاه‌های کوچک مقیاس خورشیدی که می‌تواند درآمدزایی خوبی داشته باشد را بین خانواده‌ها توسعه می‌دهیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ه) قم گفت: شهرستان جعفرآباد هم با توجه به ظرفیت غنی که دارد، به عنوان محور اشتغال و کارآفرینی موردنظر می‌باشد، از این رو درصدد هستیم تا با برقراری ارتباط با فرمانداران، بخشداران و شورا‌های اسلامی روستاها، شرایط پویایی را در مساله اشتغال فراهم کنیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.