سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس کل دادگستری استان کرمان:

اراضی تصرفی در زیر سد جیرفت، تعیین تکلیف شوند

موحدبر لزوم تعیین تکلیف سریع اراضی تصرفی در زیر سد جیرفت با همت مدیران تاکید کرد.

یدالله موحد در شورای حفظ حقوق بیت المال استان کرمان به لزوم همکاری و پشتیبانی قاطع مدیران از اجرای طرح کاداستر اراضی ملی در استان کرمان پرداخت و گفت: اراضی اختلافی این حوزه باید با همکاری مدیران مربوطه، صدور سریع احکام قضایی و پیگیری سازمان ثبت اسناد و املاک در اسرع وقت تعیین تکلیف شده و اسناد کاداستری آن‌ها صادر شود.

 او می گوید: مقرر شد با محوریت سازمان بازرسی، کمیته‌ای به منظور رفع ابهامات در اجرای طرح کاداستر شناسایی شود و پیگیری‌های استانی و کشوری در این زمینه صورت گیرد.

رییس کل دادگستری استان کرمان بر لزوم تعیین تکلیف سریع اراضی تصرفی در زیر سد جیرفت با همت مدیران تاکید کرد و گفت: اقدامات مورد نظر برای تعیین تکلیف این اراضی مشخص است و باید با همگرایی سازمان‌های قضایی، انتظامی و نظارتی در این  زمینه اقدام شود.

به گفته او سازمان‌های نظارتی باید به موضوع تعیین تکلیف اراضی زیر سد جیرفت ورود جدی داشته باشند و هر گونه تخلف اشخاص حقیقی و حقوقی به دادستانی کرمان اعلام شود تا مورد برخورد قرار گیرد.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان می گوید: همه دستگاه‌ها موظف به همکاری برای تعیین تکلیف اراضی زیر سد جیرفت هستند؛ زیرا باید از حقوق بیت المال دفاع کرد و اجازه نداد که حاشیه شهر جیرفت توسعه یابد و البته باید توجه داشت که سرعت عمل در اجرای این اقدام، کار مهمی است.

او به اقدامات قاطع مدیران استان کرمان در گذشته به منظور جلوگیری از ایجاد مناطق حاشیه‌ای پرداخت و گفت: دستگاه‌های قضایی، نظارتی و اجرایی  برای مبارزه با حاشیه نشینی از جمله در شهرک گل ها، امیرآباد، حد فاصل کرمان و اختیار آباد، دل عالم و غیره  اقدامات بسیار خوبی داشته اند و لازم است که مدیران در برهه کنونی نیز بر مبنای این تجربیات در برابر هر گونه سوء استفاده در این حوزه بایستند.

به گفته او باید کسانی که دل در گرو عمران، آبادانی و پیشرفت استان دارند با به کارگیری تمامی ظرفیت‌ها از بروز حاشیه نشینی جلوگیری کنند.

مدیرانی که دل شیرندارند، نمی توانند جلوی فساد بایستند

احمد آبیار بازرس کل استان کرمان نیز در این جلسه با تاکید بر لزوم اقدام مدبرانه و شجاعانه مدیران برای جلوگیری از سوء استفاده صاحبان ثروت و قدرت، گفت: مدیرانی که می ترسند و دل شیر ندارند که مقابل افراد سودجو بایستند، باید کنار بروند؛ زیرا نباید اجازه داد افراد بهره مند از ثروت و قدرت به امتیازات غیرقانونی دست یابند.

به گفته او عقب نشینی مدیران در برابر افراد سودجو برای کشور و استان، فاجعه آفرین خواهد بود.

آبیار مدیران را به اجرای کامل تکالیف و وظایف قانونی و سازمانی توصیه کرد و گفت: نهادهای نظارتی و قضایی، پشتیبانی لازم را از مدیران برای  مقابله با فساد در دستور کار دارند و بر این مبنا در گذشته نیز کارهای بزرگ و ماندگاری انجام شده است.

او می گوید: نمونه اقدامات قاطع انجام شده برای مبارزه با فساد و جلوگیری از زمین خواری و حاشیه نشینی در بسیاری از نقاط قابل مشاهده است. 

به گفته مدیرکل بازرسی استان کرمان  متاسفانه برخی از مدیران تحت تاثیر یکسری جو سازی ها قرار می گیرند و این امر باعث شده در قبال برخی از افراد زمین خوار و مشکل دار کوتاه بیایند و برخی از این کوتاه آمدن ها؛ حتی زحمات کشیده شده در سال های گذشته را نیز از بین می برد و از این رو سازمان های نظارتی، ضمن پشتیبانی از مدیران قاطع و فسادستیز با مدیرانی که در این حوزه کوتاهی کنند، نیز برخورد خواهد کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.