سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اشتغال ۶ هزار مهارت آموخته آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران از اشتغال بیش از ۶ هزار مهارت آموخته آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد در استان خبر داد.

درویشی گفت: آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد که سهم زیادی در برنامه‌های آموزشی مازندران برعهده دارند مورد ارزیابی قرار گرفتند، که رهگیری شغلی مهارت آموختگان این موسسات در بازه زمانی سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ نشان از ۶۵۵۲ مهارت آموخته شاغل دارد.

او می‌گوید: برای اولین بار به ایجاد آلبوم اشتغال برای هریک از آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد در سطح سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور پرداختیم، تا اشتغال هر مهارت آموخته ثبت و درج شود..

به گفته درویشی بر اساس اطلاعات اخذ شده از آلبوم اشتغال این موسسات ۸۵ درصد شاغلین رویکرد خوداشتغالی و ۱۵ درصد باقیمانده به کارآفرینی و ایجاد کسب و کار بزرگتر پرداختند.

او می‌گوید:همچنین قریب به ۸۰ درصد افراد اشتغال یافته به مشاغل مرتبط پرداخته و ۲۰ درصد افراد جهت ارتقاء شغل غیر مرتبط خود از این مهارت کسب شده استفاده کردند.

نیروی انسانی ماهر و کارآمد پربهاترین و ارزنده‌ترین سرمایه کشور است. بسیاری از جوامع با وجود برخورداری از منابع طبیعی سرشار، به دلیل فقدان نیروی انسانی شایسته و لایق، توان استفاده از این موهبت الهی را ندارند و روزگار را به سختی و مشقت می‌گذرانند.

افراد پس از شرکت در دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای به سطحی در مهارت‌های تخصصی خواهند رسید که می‌توانند بصورت خود اشتغالی یا کارآفرینی به فعالیت بپردازند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.