سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در آذربایجان غربی خبرداد

تزریق دوز چهارم واکسن کرونا به ۵۱۰ نفر از گروه‌های هدف در آذربایجان غربی

دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در آذربایجان‌غربی از شناسایی ۱۳۳ مورد مشکوک به سرخک در استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبرداد.

دکتر سید جلیل موسوی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۳۳ مورد مشکوک به سرخک در استان شناسایی و مورد نمونه‌گیری قرار گرفت که هیچکدام تایید نشده و فقط دو مورد سرخچه بود.

این متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به آغاز تزریق دوز چهارم واکسن کرونا می گوید: تاکنون ۵۱۰ نفر از بین جامعه هدف دوز چهارم را دریافت کردند و مراکز واکسیناسیون استان نیز آماده ارائه خدمت و تزریق واکسن نوبت چهارم به گروه‌های هدف بالای ۷۰ سال، گروه‌های پر خطر و کادر بهداشت و درمان هستند.

متخصص بیماری‌های عفونی با بیان اینکه میانگین تزریق روزانه واکسن کرونا طی یک ماه گذشته ۲۲۱۸ دوز بوده است، گفت: استقبال از واکسیناسیون در استان رضایت بخش نیست.

دکتر موسوی می گوید: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی نیز رضایت بخش نیست و در صورت سهل انگاری و عادی انگاری احتمال موج هفتم در تابستان وجود دارد.

دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در استان می گوید: در بین جامعه هدف ۵ سال به بالا ۸۳.۹ درصد دوز اول ۷۴.۸ درصد دوز دوم و ۳۳.۴ درصد روز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

به گفته دکتر موسوی: در بین جامعه هدف ۱۸ سال به بالا ۵۶.۴ درصد هنوز دوز سوم واکسن را دریافت نکردند.

دکتر موسوی گفت: شهرستان‌های ارومیه، شاهیندژ، تکاب و سلماس در صدر و در شهرستان‌های پیرانشهر، چایپاره، سردشت و چالداران کمترین تعداد دوز سوم واکسن را دریافت کردند.

دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در  آذربایجان غربی با اشاره به رنگ بندی کرونایی استان نیز گفت: ۹ شهرستان آبی و مابقی شهرستان‌ها زرد هستند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.