سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راهیابی آثار هنرمندان چهارمحال و بختیاری به داوری نهایی ۲ رویداد ملی

رییس‌ حوزه هنری چهارمحال و بختیاری گفت: آثار هنرمندان استان، به مرحله نهایی داوری جایزه سراسری داستان حماسی و جشنواره سینما حماسه راه یافت.

احسان قائدی گفت: سجاد خالقی نویسنده چهارمحال و بختیاری با رمان "بازگشت به اعماق" و آرمان قلی‌پور هنرمند فیلم‌ساز استان با طرح فیلم مستند "علی مردان خان" توانستند در جمع نامزدهای نهایی‌ جایزه سراسری داستان حماسی و جشنواره سینما حماسه قرار گرفتند.

با معرفی نامزدهای جایزه سراسری رمان و داستان نیمه بلند «داستان حماسی» به دبیری محمدرضا شرفی‌خبوشان، هشت اثر در بخش رمان و هشت اثر در بخش داستان نیمه بلند به مرحله نهایی راه یافتند که "بازگشت به اعماق" نوشته سجاد خالقی نویسنده استان نیز توانست در جمع نامزدهای بخش رمان این جایزه قرار گیرد.

رمان بازگشت به اعماق، یک رمان سه جلدی در ژانر علمی تخیلی است که اتفاقات آن در آینده رقم می‌خورد، در دنیایی که نبود آب، دنیا را با چالش جدی مواجه کرده و کشورها و حتی افراد به مرور به مبارزه برای پیدا کردن آب روی می‌آورند.

در ادامه داستان این کتاب، کشور ایران هم از غارت آب در امان نیست اما در این میان ۲ نوجوان با کمک بزرگ‌ترهایی که رازهای این سرزمین را به خوبی می‌دانند و به زیر و بم کشور آشنا هستند، سعی در نجات کشور از بی‌آبی و مبارزه با غارتگران آب دارند و در این راه حماسه‌ای نو و امروزی خلق می‌کنند.


بیشتر بخوانید


قائدی می گوید: طرح فیلم مستند حماسه علی مردان خان بختیاری نیز به همراه ۱۸ طرح دیگر از بین ۷۷۳ طرح ارسالی به دبیرخانه این جشنواره موفق شد به مرحله نهایی راه یابد.

جشنواره سینما حماسه با هدف به تصویر کشیدن نمونه‌های ملی و محلی حماسه‌ها و قهرمانی‌های حقیقی و اسطوره‌ای معاصر ایران زمین از سوی حوزه هنری خراسان رضوی برگزار می‌شود و سه برگزیده نهایی این جشنواره اواخر اردیبهشت معرفی خواهند شد.

آرمان قلی پور دشتکی هنرمند جوان فیلم‌ساز استان در هفته هنر انقلاب ۱۴۰۱ از طرف حوزه هنری انقلاب اسلامی استان به عنوان چهره برتر سال هنر انقلاب اسلامی معرفی شده است.

سجاد خالقی هنرمند نویسنده استان چهارمحال و بختیاری، متولد سال ۱۳۶۴ در شهر نافچ از توابع شهرستان شهرکرد است در ۱۴ سال گذشته به‌ صورت حرفه‌ای عرصه نویسندگی را دنبال می‌کند و دریافت جایزه در بخش داستان کوتاه جشنواره داستان انقلاب، چندین دوره برگزیده بخش رمان نوجوان جشنواره داستان انقلاب، رتبه نخست جایزه داستان‌های حماسی و برگزیده شدن در چندین جشنواره استانی و ملی دیگر از جمله افتخارات این هنرمند چهارمحال و بختیاری است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.