سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برپایی نمایشگاه اقوام ایرانی در بزرگترین پارک شمال کشور

۷۰ غرفه برای معرفی فرهنگ و آداب و رسوم اقوام ایرانی امشب در بوستان ملل ساری برپا شده است.

رویداد بین‌المللی ساری۲۰۲۲ فردا به صورت رسمی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز می‌شود، اما از امشب نمایشگاه ملی صنایع دستی و هنر‌های سنتی اقوام ایران در پارک ملل ساری فعالیتش را آغاز کرد و بیش از ۷۰ غرفه برای نمایش آداب و رسوم، صنایع دستی و هنر‌های اقوام ایرانی برپا شده است.

در این نمایشگاه‌ها علاوه بر غذا‌های محلی اقوام ایرانی آثاری از هنر‌های دستی ۱۱ استان از جمله اصفهان، مازندران، کرمان، سمنان و فارس تا ۲۲ اردیبهشت به نمایش در خواهد آمد.

در این نمایشگاه سه روزه که از ساعت ۲۰:۳۰ هر شب در بوستان ملل ادامه دارد برخی آیین‌ها و سنت‌های اقوام مانند گلاب گیری نیز نمایش داده می‌شود.

ساری در مهرماه ۱۳۹۸ با تصویب هیات وزیران گردشگری کشور‌های عضو سازمان همکای های اقتصادی اکو در تاجیکستان به عنوان پایتخت گردشگری این سازمان در سال ۲۰۲۲ انتخاب شد و افتتاحیه این رویداد بین‌المللی نیز روز‌های ۲۰، ۲۱ و ۲۲ اردیبهشت با حضور مسئولان سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو و سفرای کشور‌های عضو اکو در ساری برگزار می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
azizmiar
۱۱:۲۵ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
باعث افتخارست که استان زرخیز مازندران درسطح جهانی همیشه شاهد موفقیتش باشیم با تشکر از مدیر کل فرهنگ وارشاد ومدیر کل گردشگری ومیراث فرهنگی استان