سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولیت آستان قدس رضوی:

یکی از محورهای فعالیت فرهنگی آستان قدس توجه به کار کودک و نوجوان است

تولیت آستان قدس رضوی گفت: کار کودک و نوجوان، یکی از عرصه های مهم فعالیت فرهنگی آستان قدس رضوی است.

حجت الاسلام احمد مروی در دیدار با مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور گفت: کار کودک و نوجوان در آستان قدس امری جنبی و حاشیه‌ای نیست، بلکه کار اصلی و یکی از وظایف مهم بخش‌های فرهنگی است.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: دوران كودكی و نوجوانی بی‌تردید از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین سال‌هاي حيات آدمی است، زيرا در این دوران به‌تدریج پايه‌هاي شخصيت و تفكر انسان شكل مي‎گيرد.

او گفت: به هر میزان امروز برای تربیت و پرورش کودکان و نوجوانان بكوشيم، سرمایه‌گذاری است که نتیجه آن در آینده کشور نمایان خواهد شد، رهبر معظم انقلاب همواره نسبت به ارزیابی میزان اثربخشی فعالیت‌های فرهنگی تأکید دارند و به‌طورکلی وجود نظام ارزیابی اثربخشی فعالیت‌های فرهنگی از ملزومات مهم برای تمام دستگاه‌های فرهنگی است.

حجت الاسلام و المسلمین مروی گفت: باید همکاری نزدیکی میان مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان شکل بگیرد، ارتباطی تنگاتنگ و همیاری فعال که دو طرف بتوانند از تجربیات و ظرفیت‌های یکدیگر در جهت تربیت هرچه بهتر نسل آینده کشور استفاده کنند.

مهدی علی‌اکبرزاده مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور در این دیدار گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مجموعه‌ای ذیل وزارت آموزش‌وپرورش اما با کارکردی متفاوت است، این مجموعه بیشتر در حوزه شناسایی استعدادها و شکوفایی آن‎ها در کودکان و نوجوانان فعالیت می‌کند.

او گفت: کانون پرورش فکری تلاش دارد زمینه بروز خلاقیت‌های کودکان و نوجوانان را فراهم کند، در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیش از کمیت، کیفیت اهمیت دارد و در فضای مراکز این کانون کلیدواژه «ایمان» مورد تأکید است.

علی‌اکبرزاده گفت: یک هزار و 33 مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کشور فعالیت دارند و انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، انتشاراتی شناخته شده و مورد اعتماد برای خانواده‌هاست، همچنین این کانون همه ساله فیلم‌های کوتاه و بلندی را در زمینه‌های مختلف تولید می‌کند که نه‌تنها در سطح کشور بلکه در سطح دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد و تمامی آن‌ها بار تربیتی دارند.

مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور گفت: کانون زبان ایران که یکی از بزرگ‌ترین مؤسسه‌‌های آموزش زبان‌های خارجی در کشور بوده، ذیل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فعالیت دارد و ۹ زبان زنده دنیا را آموزش می‌دهد که در حال حاضر ۲۲۰ هزار زبان‌آموز در این مرکز مشغول تحصیل زبان‎های مختلف هستند.

علی‌اکبرزاده گفت: این کانون آمادگی لازم برای فعالیت در حوزه آموزش سبک و سیره رضوی و شناساندن حضرت رضا(ع) به کودکان و نوجوانان و همکاری و تعامل با آستان قدس رضوی را دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.