سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اولاف شولتس: امیدواریم مذاکرات میان روسیه و اوکراین به سرعت به نتیجه برسد

صدراعظم آلمان و رئیس جمهور فرانسه در کنفرانسی مطبوعاتی، به بحران اوکراین پرداختند.

رئیس جمهور فرانسه در نخستین سفر خارجی خود پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، در سفر به آلمان، در کنفرانسی مطبوعاتی با صدراعظم این کشور در خصوص بحران اوکراین به بحث و گفتگو پرداخت.

اولاف شولتس در سخنان خود گفت: ما باید از موانع عبور کنیم تا کشور‌های حوزه بالتیک بتوانند به اتحادیه اروپا بپیوندند. ما در سطح مالی و نظامی در کنار اوکراین هستیم تا این جنگ را متوقف کنیم.

صدراعظم آلمان گفت: میلیون‌ها نفر از این جنگ فرار می‌کنند و بایستی ما به عنوان [اروپایی ها] به شکل برابر حرکت کنیم. ما به دفاع از اصول زندگی مشترک و ارزش‌های دموکراسی و برابری پایبند هستیم. ما بی امان از اوکراین حمایت می‌کنیم و آنچه که ضروری است را برای پیشگیری از گسترش این جنگ بکار می‌بندیم.

اولاف شولتس گفت: فرانسه و آلمان می خواهند اروپا قوی و مستقل باشد. ما در یک مقطع تاریخی هستیم و به همین دلیل بودجه زیادی برای دفاع اختصاص داده ایم

از سوی دیگر، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه گفت: ما آرزو داریم و تلاش می‌کنیم تا اروپا را در مواجهه با چالش‌هایی که با آن روبروست، قوی‌تر کنیم. آنچه که بیشتر ما را نگران می‌کند، اوضاع ژئوپلیتیک اروپا و جنگ روسیه علیه اوکراین است.

رئیس جمهور فرانسه در ادامه مدعی شد: ما به حمایت از اوکراین و هماهنگی برای اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه ادامه می‌دهیم. ما در حال هماهنگی برای ارائه پاسخی مناسب در زمینه امنیت انرژی و امنیت غذایی که توسط روسیه تهدید می‌شود، هستیم. ما به یک فرمول سیاسی جدید نیاز داریم که به کشور‌های جدید اجازه دهد به اتحادیه اروپا بپیوندند.

با گذشت دو و نیم ماه از درگیری‌های نظامی روسیه و اوکراین، شورای امنیت فدرال روسیه روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد نیرو‌های امنیتی این کشور اعضای یک هسته نازی را در مسکو که برای اجرای حملات تروریستی و عملیات کشتار جمعی در روسیه در سالروز «جشن پیروزی» برنامه‌ریزی کرده بودند، دستگیر کردند.

این در حالی است که روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز در گزارشی در روز یک‌شنبه اعلام کرد جنگ در اوکراین نه تنها به یک جنگ خسته‌کننده تبدیل نشده است بلکه هرروز بر میزان خطرناک بودن آن اضافه می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
7891
۱۵:۰۱ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
خوب اقای اولاف شولتس. اگر فرض کنیم که شما امید به موفقیت مذاکرات بین روسیه کبیر و اکراین خفیف دارید پس چرا سلاح به اکراین ارسال میکنی؟ من قصد اثبات دروغگویی شما را ندارم ولی چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است؟ شما پنجاه و پنج کشور روی هم بر علیه روسیه متحد به اکراین سلاح ارسال میکنید بعد میگویید امیدوار هستید مذاکرات نتیجه بدهد؟ هیتلر یهودی بوده و هولوکاست دروغی کثیف است و التجربه فوق العلم.
ناشناس
۰۶:۰۹ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
مگه آمریکا مرده که بذاره اینا صلح کنن