سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کمبود زمین و بالابودن تقاضای مسکن عامل افزایش قیمت در خرم آباد

فرماندار خرم آباد گفت: کمبود زمین و بالابودن تقاضا برای مسکن منجر به افزایش قیمت در این حوزه شده است.

علی محمد دریکوند درجلسه بررسی وضعیت مسکن، چالش‌ها و برنامه‌های پیش رو در سال ۱۴۰۱ گفت: شهر خرم آباد سالانه با تقاضای زیادی در حوزه مسکن مواجه است.

وی می گوید: طرح تفضیلی شهری تاکنون به طور کامل اجرا نشده است و از طرفی ترافیک شهری، حاشیه نشینی و ساخت و ساز‌های خارج از استاندارد سیمای نامناسبی را به شهر خرم آباد داده است که زیبنده مردم نیست.

وی کمبود زمین و بالابودن تقاضای مسکن را عامل افزایش قیمت در این حوزه دانست و گفت: ورود دلالان برای کسب منفعت از بازار مسکن نیز بر این گرانی افزوده است که باید برای رفع این مشکلات، تدابیر جدی اتخاذ شود.

فرماندار خرم آباد اضافه کرد: در سفر سال گذشته وزیر راه و شهرسازی به لرستان، ساخت ۸۰ هزار واحد مسکونی در طول چهار سال در سطح استان هدفگذاری شد که کلنگ پروژه ساخت هفت هزار و ۵۰۰ واحدی در شهر خرم آباد به زمین زده شد.

دریکوند گفت: با توجه به اینکه حدود ۵۰ هزار نفر در طرح نهضت و اقدام ملی مسکن شهر خرم آباد ثبت نام کرده اند مسوولان حوزه مسکن باید تدابیری به منظور تسریع در روند ساخت و ساز به عمل آورند.

وی می گوید: به گفته معاون اداره کل راه و شهرسازی لرستان بیش از ۲۴ هزار درخواست از مجموع ثبت نام کنندگان مسکن مورد تایید قرار گرفته است.

وی معتقد است: برخی از واحد‌های پروژه هفت هزار و ۵۰۰ واحدی در روند صدور پروانه دارای مشکل می‌باشند که همکاری شهرداری جهت رفع این مشکل ضرورت دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.