سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

میزبانی خراسان رضوی در ششمین دوره داوری مهر اصالت ملی صنایع دستی

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: ششمین دوره داوری مهر اصالت ملی با محوریت خراسان رضوی و داوری ۱۲۷ اثر در حال اجراست.

سید جواد موسوی در محل برگزاری مراسم ششمین دوره داوری مهر اصالت ملی صنایع دستی گفت: ما میزبان ششمین دوره داوری مهر اصالت ملی صنایع دستی کشور هستیم. این مراسم با محوریت خراسان رضوی و با حضور استان‌های خراسان شمالی و جنوبی در مشهد برگزار شده است.

او گفت: ۱۲۷ اثر از استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی در حال داوری هستند که ۵۶ اثر مربوط به خراسان رضوی، ۵۵ اثر مربوط به خراسان شمالی و ۱۷ اثر مربوط به خراسان جنوبی است. این ۵۶ اثر خراسان رضوی توسط ۲۵ هنرمند صنایع دستی به این مراسم معرفی شده که در رشته‌های زیورآلات سنتی، گلیم‌بافی، سفال و سرامیک، سنگ‌تراشی، نساجی، دوخت‌های سنتی و خراطی چوب هستند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: این دوره‌ها هر دو سال یکبار با هدف دریافت نشان ملی برگزار می‌شوند که امروز ششمین دوره آن در خراسان رضوی در حال اجرا و داوری است.

موسوی در خصوص معیار‌های انتخاب این آثار گفت: شاخص‌های اصلی برای این داوری، اصالت اثر، نوع طراحی، خلاقیت، مواد اولیه و کاربردی‌بودن این صنایع دستی است.

او گفت: در فاصله‌ای کمتر از یک ماه نتیجه داوری به  شرکت کنندگان اعلام خواهد شد. در ۵ دوره قبل، در مجموع ۱۳۰ اثر در  خراسان رضوی موفق به دریافت نشان ملی شدند که از میان این ۱۳۰ اثر نیز ۹ اثر برای  خراسان رضوی موفق به دریافت نشان یونسکو شدند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در خصوص مزایای دریافت نشان اصالت ملی صنایع دستی گفت: با هدف برندسازی، بازاریابی و فروش آثار، فرصت بسیار خوبی برای دریافت کنندگان ایجاد خواهد شد و در روز‌های برگزاری نمایشگاه‌ها اولویت با افراد دارای نشان خواهد بود.

موسوی گفت: همچنین در خصوص دریافت تسهیلات مربوطه که توسط وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پیش‌بینی شده اولویت با افرادی است که موفق به کسب مُهر اصالت ملی صنایع دستی شده‌اند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.