سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حذف سامانه‌های موازی ارتباط مردمی سازمان‌های شهرداری یزد

رئیس کمیسیون شهر هوشمند شورای اسلامی شهر یزد گفت: راه‌های ارتباطی تمام بخش‌های شهرداری با مردم باید یکپارچه باشند.

مجید تجملیان در ارتباط با روند دریافت درخواست‌های مردمی در شهرداری گفت: برای اینکه به مردم پاسخگو باشیم نیاز به سه عامل اساسی داریم.

او گفت: نخستین عامل در این بخش کانال‌های ورودی درخواست‌های مردمی است که می‌تواند به وسیله تلفن، نرم‌افزار، فضای‌مجازی، مراجعه مردمی، پیامک یا با استفاده از دیگر ابزار‌ها باشد.

رئیس کمیسیون شهر هوشمند شورای اسلامی شهر یزد می‌گوید: مولفه دوم در این مجموعه یا نظام پاسخگویی به مردم یک سامانه نرم‌افزاری است که متشکل از پایگاه‌های داده و فرآیند‌ها است که از کانال‌های مختلف وارد نرم‌افزار شده و به بخش‌های مختلف برای اجرا ارجاع می‌شود.

مجید تجملیان، رئیس کمیسیون شهر هوشمند شورای اسلامی شهر یزد در نشست کمیسیون شهر هوشمند شورای اسلامی شهر یزد این مطالب را بیان کرد.

به گفته تجملیان: مولفه سوم نیرو‌های انسانی در بخش‌های دریافت درخواست‌ها، پیگیری و برطرف کردن مشکلات و مسائل است.

او گفت: شهر بین از نظر ما یک نرم افزار است که قلب پردازشی ماجرا است و ابزار‌هایی از جمله ۱۳۷ ورودی‌های این سامانه هستند و به هیچ عنوان این ابزار‌ها را در مقابل یکدیگر نمی‌بینیم و اینکه بخواهیم بین ۱۳۷ و شهربین تفاوت قائل شویم به نظر درست نمی‌آید.

رئیس کمیسیون شهر هوشمند شورای اسلامی شهر یزد گفت: ورود اطلاعات به سامانه و طبیعتا تعمیر، نگهداری، ارتقا و پشتیبانی نرم افزار باید در اختیار شرکت پشتیبان باشد و در هنگامی که کار به مشکل برمی‌خورد، روابط عمومی شهرداری پیگیر رفع مشکل شود.

تجملیان گفت: به همین منظور در کمیسیون شهرهوشمند، مصوب شد که سامانه‌های موازی در شهرداری و مجموعه‌های مرتبط از جمله شماره تماس‌ها و پیامک‌ها و دیگر ابزار‌ها که به صورت موازی فعالیت می‌کنند حذف شوند.

او دومین مصوبه را در ارتباط با روابط عمومی شهرداری دانست و گفت: روابط عمومی دو فعالیت را انجام دهد شامل اینکه ابتدا قراردادی با یک کانتک سرور منعقد و در حوزه ثبت اطلاعات در سامانه و رضایت‌سنجی مطابق این سامانه عمل کند و به عنوان دومین اقدام، به وسیله نیرو‌های آزاد شده پیگیری‌های ویژه را انجام دهد.

رئیس کمیسیون شهر هوشمند شورای اسلامی شهر یزد در ارتباط با مصوبه مربوط به معاونت برنامه ریزی شهرداری گفت: معاونت برنامه ریزی سه موضوع را در قالب قرارداد واحد یا جداگانه در حوزه توسعه، پشتیبانی و نرم افزاری سامانه شهربین، فعالیت‌های اجتماعی و تبلیغ شهربین و دیگر راه‌های ارتباطی به مردم و همچنین بررسی، تحلیل بازخوردها، نیازسنج محلات و تهیه گزارش‌ها برای مدیریت شهری را انجام دهد.

به گفته تجملیان: با توجه به جامعیتی که سامانه‌های ارتباطی دارند، از این به بعد به جای خلاصه کردن موضوع در نرم افزار شهربین، سامانه‌های ارتباطی شهرداری را با نام سامانه جامع درخواست‌های شهروندی مطرح می‌کنیم که شهربین بخشی از این سامانه می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.