سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زمانی:

طرح توسعه مانع حاشیه‌نشینی می‌شود

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس گفت: اجرای طرح توسعه روستایی و شهری، مانعی برای گسترش حاشیه نشینی در شهر‌ها و آسیب‌های ناشی از آن است.

عطاالله زمانی در دیدار با رئیس کل دادگستری استان فارس، ضمن قدردانی از همراهی دستگاه قضایی در اجرای قانون و بازنگری طرح‌های هادی و توسعه روستایی، گفت: قانون ابزار دفاع از حقوق عمومی و فصل الخطاب اجرای طرح‌های توسعه روستایی است.

او، فارس را استان شاخص در اجرای طرح‌های توسعه روستایی و محرومیت زدایی دانست و گفت: اجرای طرح‌های توسعه در بسیاری از روستا‌ها و در حاشیه شهر‌های بزرگ و کلان شهر شیراز عاملی برای کاهش بزه و کاهش پرونده‌های قضایی است.

زمانی گفت: اجرای طرح‌های توسعه همچنین عاملی برای افزایش اشتغال و کارآفرینی است و ایجاد اشتغال و کار آفرینی می‌تواند در کاهش پرونده‌های قضایی موثر باشد.

او همراهی و حمایت دستگاه قضایی در اجرای قانون را عاملی برای دلگرمی خدمتگزاران به مردم در روستا‌ها و مناطق کم برخوردار دانست و گفت: هر جا حضور قضایی و همراهی دستگاه‌های انتظامی در کنار بنیاد مسکن و مسوولان توسعه روستایی پر رنگ بوده قانون به عنوان فصل الخطاب در حفظ حریم روستا‌ها و حفظ اراشی دولتی بهتر اجرا شده و حق عمومی دولت و حکومت از زیاده خواهان و متجاوزان گرفته شده است.

زمانی برخی از شاخص‌های توسعه و محرومیت زدایی در استان فارس را برشمرد و گفت: از سال ۱۳۸۲ تاکنون ۵ هزار و ۲۹۰ واحد از مجموعه واحد‌های مسکن محرومین در شهر‌های مختلف فارس ساخته شده است و امسال نیز ۱۲۱۱ واحد مسکن محرومین در ۷ شهرستان شیراز، لارستان، داراب، نی‌ریز، فسا و ... فعال شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس گفت: در حوزه مسکن مهر ساخت ۳۰ هزار و ۳۷ واحد مسکونی بر عهده این نهاد بوده که ۲۹ هزار و ۸۵ واحد تکمیل شده و باقی‌مانده نیز مربوط به تعاونی‌هایی‌ست که از راه و شهرسازی به بنیاد مسکن واگذار شده و عمدتا نیز پروژه‌هایی با طبقات بالا در شهر‌های کوچک است.

به گفته او، طرح اقدام ملی مسکن به شکل قانونمندتر با منابع و اعتبارات شفاف‌تر اجرا می‌شود و این طرح در مجموع در ۱۲۲ شهر فارس اجرا می‌شود که تاکنون ۱۱۹ شهر آن رسمیت پیدا کرده و در حال حاضر در ۱۰۵ شهر در حوزه راه و شهرسازی فارس و لارستان فعالیت داریم.

حجت الاسلام موسوی رییس کل دادگستری استان فارس نیز در این نشست با گرامیداشت دهه حساب ۱۰۰ امام راحل و سالروز تاسیس نهاد بنیاد مسکن و با تقدیر از خدمات بنیاد مسکن بر لزوم آمادگی دستگاه قضایی برای همراهی با مجموعه بنیاد مسکن و متولیان توسعه روستایی در حفظ حریم روستا‌ها و کوتاه کردن دست متجاوزان به اراضی ملی تاکید کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.