سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دستگاه‌های اجرایی و دولتی برخط به شبکه دیوان محاسبات کشور متصل می شوند

مشاور عالی رییس کل دیوان محاسبات گفت:حسابرسی دستگاه‌های مختلف اجرایی و دولتی از ابتدای تیر با اتصال به شبکه دیوان محاسبات برخط انجام می شود.

محمدرضا میرشمسی در مراسم معارفه مدیرکل دیوان محاسبات استان همدان گفت: این اقدام با هدف استفاده از فناوری‌های جدید و تسریع در انجام حسابرسی انجام می‌شود و برهمین اساس زمینه اتصال شبکه دیوان محاسبات به تمامی دستگاه‌ها برای دریافت اطلاعات لحظه‌ای انجام و این عملیات از ابتدای تیر اجرا خواهد شد.

در این نشست از خدمات «حاتم نیکخو» قدردانی و «علی کرمانی» به عنوان مدیرکل جدید دیوان محاسبات استان همدان معرفی شد.

او گفت: به روز شدن حسابرسی پرونده‌های مربوط به دستگاه‌های اجرایی و انجام کار بررسی هزینه‌ها در کوتاهترین زمان ممکن از جمله اهداف اصلی اجرای این طرح در دیوان محاسبات کل کشور است.

مشاور عالی رییس کل دیوان محاسبات کشور گفت: اقدامات و فعالیت‌های دیوان محاسبات مبتنی بر ۲ رویکرد فناورانه و مردم پایه است و دستگاه‌های اجرایی در کنار دیوان محاسبات قرار دارند بنابراین باید نوع ارتباط و تعامل آن‌ها با این مجموعه متقابل و در راستای حفظ سلامت دستگاه و پیشگیری از بروز فساد باشد.

به گفته میرشمسی در همین ارتباط سامانه ۱۹۸ نیز آماده دریافت هرگونه گزارش مردمی درباره بروز تخلف و یا مفسده دستگاه‌های اجرایی است که پس از دریافت گزارش، موضوع بررسی، راستی آزمایی و برای اقدام مقتضی پیگیری خواهد شد.

 دادستان دیوان محاسبات کشور هم در این مراسم گفت: شفاف سازی در مسائل مالی و انضباط مالی در دستگاه‌های اجرائی و نهاد‌های دولتی و عمومی مورد تاکید است و  قوای سه گانه در کشور در موضوع سلامت مالی و مبارزه با فساد کاملا متحد و اشتراک نظر دارند.

علی کامیار گفت: برای پیشگیری از تخلف سر فصل برنامه‌های اصلی دیوان در حوزه رسیدگی‌ها به دنبال پرونده سازی برای کسی نیستیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.