سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

اولویت گروه‌های جهادی، ساخت مسکن و آبرسانی به محرومان است

سلیمانی گفت: با توجه به تنش‌های آبی، طرح «از آبخیز تا جالیز» با حضور گروه‌های جهادی برای بازسازی قنوات و بالا بردن بهره‌وری آب‌ کشاورزی انجام می‌شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه فعالیت‌های گروه‌های جهادی بسیج بسیار متنوع است، گفت: ساخت مسکن برای محرومان، آبرسانی به روستا‌هایی که دچار تنش آب شرب هستند، خدمت به امنیت غذایی کشور در کنار کشاورزان در قالب طرح «همگام با کشاورز» با تمرکز بر روی محصولات راهبردی و افزایش بهره وری محصولات گندم، جو، برنج، ذرت، کلزا و سایر نیاز‌های زیرساختی مانند جاده‌های روستایی، پل‌ها، از جمله کار‌هایی است که گروه‌های جهادی انجام می‌دهند.

به گفته سردار سلیمانی،  گروه‌های جهادی بسیج امسال در سراسر کشور با ۱۵۰ هزار نفر، یک برنامه متنوع خدمت به مردم در زمینه‌های مختلف را آغاز کردند و در واقع یک اردوکشی به مناطق محروم و محلات حاشیه‌ای انجام می‌دهند و نیاز‌های آن مناطق را که از قبل برنامه‌ریزی شده در صدر توجه قرار داده و برای رفع آن‌ها اقدام می‌کنند.

گفتنی است سازمان بسیج سازندگی ۱۷ اردیبهشت سال ۱۳۷۹ به فرمان رهبر معظم انقلاب تشکیل شد و فعالیت خود را با بکارگیری بسیجیان در قالب گروه‌های جهادی آغاز کرد.

بنا به اعلام مجمع عالی جهادگران هم‌اکنون ۴۲ هزار گروه جهادی در کشور فعالیت می‌کنند که علاوه بر محرومیت زدایی در نقاط محروم کشور،در هنگام بروز حوادث غیر طبیعی مثل سیل و زلزله نیز فعال هستند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۳۰ ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
۲۵هکتارازباغات اراضی شیبدارروستای شاه جمشیدی بخش بیرانوندشهرستان خرم آبادبدلیل کمبود شیلنگهای ابرسانی تهدید به نابودی میشوند
ناشناس
۱۳:۵۸ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام وتشکر ازشما ، روستا های منطقه مرکزی برزاوند شهرستان اردستان هم ازنظر وضعیت آب شرب نیاز به رسیدگی تا به آب شرب پایدار متصل وبرخوردار شود .