سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

منظر تاریخی، شهری هگمتانه تا همدان برای بازدید ارزیابان یونسکو آماده می‌شود

امسال اقدامات مقدماتی برای رفع موانع ثبت جهانی پرونده "منظر تاریخی، شهری هگمتانه تا همدان" انجام و این عرصه برای بازدید ارزیابان یونسکو آماده می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان گفت: با توجه به اینکه نیاز است امسال اقدامات مقدماتی در جهت رفع موانع ثبت جهانی پرونده "منظر تاریخی، شهری هگمتانه تا همدان" انجام و این عرصه برای بازدید ارزیابان یونسکو آماده شود یک تیم کارشناسی از عرصه پیشنهادی ثبت جهانی بازدید و مشکلات و موانع را احصاء، شناسایی و مستند کردند.

جلسه "رفع موانع ثبت جهانی منظر تاریخی، شهری هگمتانه تا همدان"  با حضور دکتر محمدحسن طالبیان مشاور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، استاندار همدان و تعدادی از مسئولان برگزار شد.

علی مالمیر گفت: در این جلسه دکتر طالبیان گزارشی از بازدید‌های میدانی ارائه کرد همچنین عنوان‌های محور‌هایی که دستگاه‌های مختلف باید با هم‌افزایی در جهت برطرف شدن مشکلات بازار همدان و عرصه پیشنهادی ثبت جهانی انجام دهند مطرح شد.

او گفت: علاوه بر این وظایف دستگاه‌های مختلف به منظور ساماندهی و زیباسازی عرصه مشخص و هر یک از اعضا نکته نظرات خود را مطرح کردند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان ثبت جهانی هگمتانه را یکی از مهمترین اولویت‌های استان دانست و بر ضرورت همکاری و هم‌افزایی همه دستگاه‌ها در چارچوب معیار‌های وزارتخانه میراث فرهنگی تاکید کرد.

مالمیر ادامه داد: استاندار همدان همچنین آمادگی کامل استان را برای این اقدام ارزشمند با هماهنگی و همکاری همه دستگاه‌ها در راستای این امر مهم اعلام کرد.

او گفت: برنامه حذف سواره از هسته مرکزی هگمتانه آغاز با سرعت بیشتری نهایی می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.