سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خودرویی دست ساز که آوازه سازنده اش به مسکو رسیده است

یکی از سازندگان خودرو‌های مجلل و قدیمی در فردوس، با ساخت این گونه خودرو‌ها در جهان معروف شده است.

ذوق و خلاقیت منحصر به فرد یک هنرمند در شهرستان فردوس در ساخت خودرویی مجلل و قدیمی باعث شده علاقمندان دیگری هم پا درعرصه تولید بگذارند.

آقای عسکری نیا چند سالی است که با بهره گیری از فکر و هنر خود، در کارگاهی کوچک و تنها با استفاده از یک چکش و یک دستگاه برش، خودرو‌های زیبایی تولید می‌کند.

او صفر تا صد تمام کار ساخت خودرو‌ها را خود به تنهایی و با همین ابزار محدود انجام می‌دهد که هیچکس باور نمی‌کند خودرو‌های دست ساز او، نه در کارخانه‌های خودروسازی بلکه در یک محیط کارگاهی بسیار کوچک تولید شده باشد.

ساخت خودرو با ابزار ساده جای افتخار دارد

یکی از شهروندان فردوس می‌گوید: با دیدن خودروی قدیمی ساخت دست آقای عسکری نیا، به یاد فیلم‌های دهه ۵۰ می‌افتم و خاطرات زمان قدیم برایم زنده می‌شود.

او می‌گوید: جای بسی افتخار است که یک نفر بتواند با ابزار‌های بسیار ساده، چنین خلاقیتی را از خود به خرج بدهد و خودرو‌هایی را بسازد که نظیرش هم اکنون پیدا نمی‌شود؛ شاید کارخانه های خودروسازی نیز نتوانند چنین محصولی را تولید کنند.


بیشتر بخوانید


یکی دیگر از شهروندان فردوسی می‌گوید: اگر این خودرو را به شهر دیگری ببریم، یقینا از دیدن آن متحیر خواهند شد و گمان خواهند کرد خودرو ساخت کشور‌های پیشرفته دنیا است.

او می‌گوید: اگر از اینگونه فعالیت‌ها حمایت صورت گیرد، هم در تولید می‌تواند موثر باشد و هم زمینه را برای جذب گردشگر فراهم می‌کند.

صرف بیش از هزار و ۵۰۰ ساعت زمان برای ساخت خودرو

عسکری نیا سازنده خودرو‌های مجلل و قدیمی گفت: برای ساخت این خودرو هزار و ۵۳۰ ساعت زمان گذاشته ام و تمام کار را به جز نقاشی آن خودم انجام داده ام.

او گفت: این اولین خودرویی نیست که من می‌سازم و چندین خودروی دیگر نیز به دست خودم ساخته ام که بازتاب خوبی نیز در رسانه‌ها داشته است.

عسکری نیا گفت: به دلیل بازتاب مناسب خودرو‌های ساخته شده، از کشور‌هایی مانند روسیه و شهر مسکو پیشنهاد کار داشته ام.

سازنده خودرو‌های مجلل و قدیمی گفت: برای ساخت این خودرو، ۱۰ روز نقشه آن را در ذهن خودم تصور کردم و پس از آن شروع به ساخت کردم و سخت‌ترین کار‌های مربوط به آن را نیز انجام دادم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
احمد نصیری
۲۲:۳۱ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام و عرض ادب
بنده میخواهم با اقای عسکری نیا تماس بگیریم و بر روی کار ایشان سرمایه گذاری کنم لطفا راهنمایی بفرمایید ممنونم