سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکید استاندار گیلان بر تزریق دز سوم واکسن

استاندار گیلان گفت:به رغم آبی شدن ۵ شهرستان گیلان مردم نباید تزریق دز سوم را فراموش کنند.

رئیس ستاد مدیریت و مقابله با کرونا گیلان در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا با اشاره به قرار گرفتن ۵ شهرستان استان در وضعیت آبی کرونایی، بر تزریق دز سوم واکسن از سوی شهروندان و نیز پرهیز از عادی‌انگاری تأکید کرد و گفت: لازمست شرایط برگزاری امتحانات حضوری مدارس و دانشگاه‌ها با رعایت توصیه‌های بهداشتی، مهیا شود.

به گفته اسدالله عباسی، خوشبختانه با همراهی مردم و تلاش مسئولان متولی و اخلاص نیرو‌های جهادی، آمار ابتلا و فوتی‌های استان به حداقل رسیده و امیدوارم با همت همگان، این روند به زودی به عدد صفر برسد.

تداوم رفتار‌های پیشگیرانه و توجه به توصیه‌ها و رعایت موازین بهداشتی به‌ویژه در مراکز تجمعی و آموزشی قابل تاکید است.

آموزش و پرورش گیلان، برای تقویت بنیه علمی و با هدف جلوگیری از افت کیفیت یادگیری و رفع خلاها، دوره‌های آموزشی با عنوان پایگاه‌های تابستانی برای تمامی پایه‌های تحصیلی با اولویت مناطق محروم و با همکاری فرهنگیان و استفاده از ظرفیت‌های دستگاه‌هایی نظیر ورزش و جوانان، دانشگاه‌ها و نهاد‌های انقلابی و بسیج سپاه برگزار کند.

شرایط برگزاری امتحانات حضوری مدارس و دانشگاه‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مهیا و تمهیدات لازم برای برگزاری امتحانات در فضای باز و یا فضای بسته با تهویه مناسب، اندیشیده شود.

همچنان فرمانداران با تاکید بر تزریق دز سوم واکسن و حتی تزریق دز چهارم برای گروه‌های اعلام شده توسط ستاد ملی مدیریت کرونا و جلوگیری از عادی انگاری؛ بر تداوم رعایت موازین بهداشتی اهتمام داشته باشند و با ناقضان توصیه‌های بهداشتی که سلامت جامعه را به خطر می‌اندازند، برخورد کنند.

انتظار می‌رود همگان بویژه مسئولان بصورت میدانی، جهادی و انقلابی پای کار باشند و هماهنگونه که کارنامه دولت سیزدهم در مدیریت کرونا ارزشمند بوده، این مهم استمرار یابد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مکلف شد با قید فوریت جلسه تخصصی رفع و بررسی ویژه این مشکل را با حضور مسئولان امر برگزار کند تا هیچ وقفه‌ای در خدمات دهی به مردم در این بخش نیافتد.

دولت در بخش مدیریت پسماند و فاضلاب، افزایش ظرفیت تبدیل شیرابه‌های سراوان به آب مصارف کشاورزی و راه اندازی تصفیه خانه‌های بیمارستانی جدیت دارد و اعتبارات لازم برای نهاد‌های مسئول را در نظر گرفته و باید به صورت جدی و عملیاتی در این بخش اقدام کنند.

در این جلسه روسای کمیته‌های تخصصی ستاد کرونا گیلان و تعدادی از فرمانداران شهرستان‌های استان که بصورت ویدئو کنفرانس حضور داشتند، گزارش‌هایی از فعالیت‌های انجام شده ارائه کردند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.