سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رونمایی از مستند آقای بزرگ در جهرم

از مستند آقای بزرگ با موضوع مبارزات انقلابی و ابعاد مختلف زندگی سیدعبدالحسین نجفی لاری در جهرم رونمایی شد.

آیین بزرگداشت سالگرد ارتحال آیت الله «سیدعبدالحسین نجفی لاری» پرچمدار مشروطیت در جنوب کشور و پایه گذار حکومت اسلامی در تاریخ معاصر با رونمایی از مستند آقای بزرگ با موضوع مبارزات انقلابی و ابعاد مختلف زندگی آن شخصیت والاقدر در جهرم برگزار شد.

در این مراسم آیت الله لطف الله دژکام نماینده، ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز به بیان شاخصه‌های آن شخصیت والا در جهان اسلام پرداخت و گفت:بزرگمرد عالم تشییع، مرجع عالیقدر عبدالحسین لاری پرچمدار مبارزه با ظلم بود.

مستند آقای بزرگ به تهیه کنندگی حجت الاسلام تندگام امام جمعه شهر دبیران با موضوع تشکیل حکومت، کادرسازی و سال‌ها تلاش آن عالم مجاهد برای تحقق حکومت اسلامی بر مبنای ولایت فقیه ساخته شده است.

این اثر در طول سه سال تحقیق و سه ماه تصویربرداری و تدوین، تهیه شده است.

آیت الله «سید عبد الحسین موسی نجفی»، معروف به مجتهد لاری یکی از علما و مراجع بزرگ استان فارس در قرن اخیر بود.

در جوانی چند سال عتبات عالیات اقامت گزید و از محضر علمایی همچون میرزای شیرازی، علامه کاظمینی، علامه ایروانی و آخوند خراسانی استفاده کرد، و خود به مقام اجتهاد رسید.

پس از خاتمه تحصیلات در شهرستان لار و جهرم سال‌ها به خدمات دینی و تدریس علما اشتغال داشت.

از تألیفات وی اکسیر سعادت، عقوبت حب دنیا، علم امام، معارف سلمان، حاشیه فوائد، حاشیه مکاسب، حاشیه قوانین، آیات الظالمین، تقریرات، خلافیات است.. آیت‌الله نجفی لاری سرانجام در روز جمعه چهارم شوال سال ۱۳۴۲ هجری قمری مصادف با ۱۵ اردیبهشت ماه سال ۱۳۰۳ هجری شمسی در جهرم به دیار معبود شتافت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.