سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اتحادیه عرب: ادامه شهرک‌سازی‌ها بر امنیت بین‌المللی تأثیر می‌گذارد

اتحادیه عرب درباره عواقب ساخت هزاران واحد مسکونی در کرانه باختری و تخریب ۱۲ روستا در «یطا» هشدار داد.

اتحادیه عرب با صدور بیانیه‌ای خواستار مداخله بین‌المللی برای جلوگیری از ادامه شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی شد.

به گزارش خبرگزاری فلسطین (وفا)، اتحادیه عرب با صدور بیانیه‌ای مطبوعاتی نسبت به عواقب موافقت رژیم صهیونیستی با ساخت ۴۰۰۰ واحد جدید در کرانه باختری و تخریب ۱۲ روستا در «مسافر یطا» واقع در جنوب الخلیل هشدار داد و اعلام کرد که اجرای این طرح‌های مردود، امنیت و ثبات بین‌المللی در چارچوب تجاوزات مداوم این رژیم علیه ملت فلسطین تحت عنوان جنایت پاکسازی قومی، تحت تاثیر قرار می‌دهد.

اتحادیه عرب  تاکید کرد این طرح‌ها تجلی فجیع‌ترین تبعیض نژادی و آپارتاید است و به مجموعه‌ای از جنایات صهیونیست‌ها که در پرتو سکوت بین‌المللی ادامه دارد، می‌افزاید و سکوتی که اشغالگران صهیونیست را تشویق به تکرار جنایاتشان کرده است و مستلزم پیگرد قانونی و قضایی است.

 دبیرخانه اتحادیه عرب از جامعه بین‌المللی به ویژه شورای امنیت خواست تا به مسئولیت‌های خود عمل کنند و برای اجرای قطعنامه‌هایی که خود علیه این طرح‌ها و پروژه‌ها صادر کرده است، تلاش کند. این اتحادیه همچنین خواستار الزام مقامات رژیم اشغالگر به اجرای قوانین بین‌المللی و رعایت قواعد و مقررات حقوق بین‌الملل شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۳۶ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
این اجلاس لابد مشکل یمن و جهان اسلام را در اسرع وقت حل خواهند کرد ؟