سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

میزبانی مسابقات ملی فرصتی برای ترقی ورزش زورخانه ای

استاندار خراسان جنوبی گفت: ورزش زورخانه‌ای استان برای دیده شدن و ترقی بیشتر، مسابقات ملی را میزبانی کند.

قناعت با ارائه این پیشنهاد در دیدار اعضای هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای کشتی پهلوانی خراسان جنوبی گفت: برگزاری مسابقات در سطح ملی، به ترویج این ورزش اصیل کمک می‌کند و از طرفی با استفاده از فرصت برگزاری مسابقات ملی، می‌توان به معرفی جاذبه‌های گردشگری و فرصت‌ها و ظرفیت‌های استان نیز پرداخت.

او گفت: ورزش زورخانه‌ای قدمت زیادی دارد و به واسطه روحیه جوانمردی که بر آن حاکم است، از گذشته‌های دور، معمولاً انسان‌های بزرگ، این ورزش را تعلیم می‌دیده اند.

استاندار به برخی آداب و سنن ارزنده ورزش زورخانه‌ای اشاره کرد وگفت: برخی سنت‌ها همچون ورود به گود با سر خم که نشان دهنده تواضع و فروتنی افراد است، گواه این واقعیت می‌باشد که انسان‌های مغرور معمولاً به جایی نمی‌رسند.

 قناعت گفت: برگزاری جشن گلریزان آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد با حضور ورزشکاران این رشته، این مسئله  را هم نشان می‌دهد که ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی که ریشه ملی و دینی نیز دارد، می‌تواند احساسات پاک مردم را برانگیزد.

او گفت: ورزش زورخانه‌ای باید با استفاده از ظرفیت مسئولیت اجتماعی بخش خصوصی حمایت شود و برای تحقق این مسئله بهتر است رایزنی‌های لازم با بخش خصوصی و هلدینگ‌های فعال در استان انجام شود.

 قناعت، ترکیب سنی پیشکسوتان و جوانان را در ورزش زورخانه‌ای ارزشمند خواند و گفت:این که جوان‌ها به حضور و فعالیت در ورزش زورخانه‌ای ترغیب شده اند، به ترویج این ورزش اصیل و فراموش نشدن آن کمک می‌کند.

در ابتدای این جلسه، رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی استان به تشریح جایگاه این ورزش در استان پرداخت.

شکری در قالب یک گزارش مبسوط از توفیقات ورزشکاران استان در سطح ملی گفت و به نیازمندی‌های این هیئت در راستای پیشرفت و تعالی نیز اشاره کرد.

در پایان این جلسه، تندیس ورزش زورخانه‌ای استان به قناعت استاندار خراسان جنوبی اعطا شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.