سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز شعار هفته سلامت با شعار یک قرن خدمت بی منت

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان به مناسبت یکصدمین سالگرد تاسیس جمعیت هلال احمر گفت:از فردا هفته سلامت با شعار یک قرن خدمت بی منت آغاز می‌شود.

سنجر بیگی گفت: ۵۳۳ ماموریت امدادی از سوی ۶۴۸ تیم خدماتی سال گذشته انجام و ۵ هزار و ۱۸۵ نفر از خدمات بهره‌مند شدند.

او گفت : یک هزار و ۶۱۹ برنامه آموزشی و یک هزار و ۶۷۰ محتوای آموزشی هم پارسال ارائه شده و ۲۰۰ هزار و ۱۹۷ نفر از خدمات آموزشی هلال احمر بهره‌مند شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان گفت:در حوزه امور جوانان یک هزار و ۱۷۷ برنامه بشر دوستانه انجام شده که بیشترخدمات به منظور مقابله با بیماری کرونا بوده و ۴۶ هزار و ۸۷۴ نفر روز در اجرای برنامه‌ها داوطلب بودند.

سنجر بیگی گفت:۳۰ هزار ۹۷۴ نفر ساعت کار خدمات داوطلبانه انجام و ۲۸ هزار و ۲۷۱ هزار خانواده بهره‌مند شدندوبیش از ۱۵۳ میلیون ریال ارزش خدمات داوطلبانه بوده که حدود به ۶ میلیارد تومان مستقیما کمک‌های درمانی و دارویی به نیازمندان شده است.

او گفت: در حوزه درمان و توانبخشی به بیش از ۲ هزار و ۷۱۰ توانیاب خدمات ارائه شده است و بیش از ۶۹ هزار و ۷۰۰ نفراز خدمات دارویی بهره مند شده اند و   ۶۰ هزار و ۴۰۰ دز واکسن در مراکز جمعیت هلال تزریق شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان در ادامه گفت: ۱۷۹ خانه هلال فعال بودند که ۸ هزار و ۲۲۶ هزار نفر عضو بودند و ۳۹۲ آموزش نیز در ابن مراکز ارائه شده است.

سنجر بیگی گفت: تقارن صدسالگی جمعیت هلال احمر و دومین کنگره ۸ هزار شهید سرافراز استان را به فال نیک گرفتیم و قرار است ۸ هزار خدمت ارائه شود.

به گفته او  آموزش‌های توانمندسازی و مهارت‌های زندگی و ترک اعتیاد، شناسایی خیرین و محرومین و ارائه آموزش همگانی در حوزه خودامدادی، ارائه خدمات پزشکی، دارویی و توانبخشی از سوی جمعیت هلال احمر را از برنامه‌های امسال به شمار می آید.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: امسال به مناسبت گرامیداشت ۱۶ شهید جمعیت هلال احمر غرفه جمعیت هلال احمر را در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می‌کنیم و خیابانی به پاس خدمات استاد قروی به اسم ایشان نامگذاری می‌شود.

 سنجربیگی به برگزاری مسابقات امدادی و مانور تیم‌های عملیاتی در روستای آب مشکین با رویکرد ارائه خدمات تشخیصی، خدماتی، درمانی، دارویی و توانبخشی به اهالی روستا در هفته جمعیت هلال احمر هم اشاره کرد.

او گفت: کاروان سلامت در تمام شهرستان‌ها برگزار خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: بانک امانات تجهیزات پزشکی نیز راه‌اندازی شد که بیش از ۲ هزار و ۵۳ بیمار از این صندوق از دستگاه‌های اکسیژن ساز، واکر، ویلچر بهره‌مند شدند.

سنجربیگی گفت: مهمترین اقدام در مقابله با بحران‌ها آموزش همگانی با رویکرد خودامدادی است و باید تمام آحاد جامعه در مقابله با سوانح و حوادث آموزش امدادی ببینند و ان هم به صورت خودامدادی باشد و تاب آوری افراد را بالا ببریم.

او گفت: ۲۳ خانه هلال احمر آماده افتتاح هستندبرای  ایجاد پایگاه امداد در اتوبان ساوه همدان و شهر پالیز اسدآباد هم پیگیری انجام شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: خوشبختانه از لحاظ تجهیزات لجستیکی و آمبولانس تمام را به روز کرده و آمادگی خوبی داریم اما نیاز به تجهیزاتی هم وجود دارد که سازمان نوید به انجام را داده است.

سنجربیگی گفت: مدت زمان رسیدن امدادگران بر بالین آسیب‌دیدگان سوانح در جاده‌ها زیر هشت دقیقه است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.