سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید یک میلیون تن محصول کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک میلیون تن محصولات کشاورزی شامل زراعی، باغی، دامی و شیلاتی پارسال در استان تولید و برداشت شد.

سید علی معتمدی پور گفت: در این مدت ۵۱۰ هزارو ۴۹۱ تن محصولات زراعی، ۳۰۰ هزارو ۹۱۰ تن باغی، ۱۳۳ هزارو ۴۱۸ تن دامی و ۱۹ هزار تن شیلاتی در این استان تولید و روانه بازارهای مصرف شده است.

او می گوید: سطح کشت محصولات زراعی در این استان بیش از ۱۳۲ هزارو ۵۱۱ هکتار می باشد که از این میزان ۴۳ هزارو ۲۷۱ هکتار آبی و ۸۹ هزارو ۱۴۰ هکتار دیم می باشد.

به گفته معتمدی پور،  بیش از ۴۴۵ هزارو ۵۴۳ تن محصولات کشاورزی در اراضی آبی و بیش از ۶۴ هزار تن در اراضی دیم این استان پارسال تولید شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سطح زیر کشت باغات کهگیلویه و بویراحمد را ۴۱ هزارو ۵۷۴ هکتار اعلام کرد و گفت: بیش از ۳۰۰ هزار تن محصولات باغی در این استان پارسال تولید شد.

او می گوید: ۱۵ هزارو ۶۰۰ تن گوشت قرمز، ۹۶ هزار تن شیر خام، ۱۳ هزارو ۸۱۸ تن گوشت مرغ، پنج هزارو ۲۰۰ تن تخم مرغ و هزارو ۸۰۰ تن عسل پارسال در این استان تولید شده است.

به گفته معتمدی پور، بیش از ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار راس دام سبک، ۱۱۹ هزارو ۸۰۸ راس دام سنگین، یک میلیون و ۶۰۰ راس طیور بومی و ۲۳۰ هزار کلنی زنبور عسل در این استان وجود دارد.

او تعداد واحدهای صنعتی دام و طیور در استان را ۵۰۰ واحد اعلام کرد و گفت: ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه طیور در هر دوره در این واحدها تولید می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان می گوید: بیش از ۱۹ هزار تن ماهی پارسال در این استان تولید و وارد بازارهای مصرف شد.

به گفته معتمدی پور،  هزارو ۴۹۹ میلیاردو ۷۱۷ میلیون ریال در سال مالی جاری برای طرح های جهاد کشاورزی استان در بخش های مختلف اختصاص یافت.

او می گوید: ۸۹۹ میلیاردو ۹۸۰ میلیون ریال از اعتبارات سال مالی ۱۴۰۱-۱۴۰۰بخش آب و خاک جهاد کشاورزی این استان تاکنون تخصیص یافته است.

۲۷۲ هزار هکتار زمین کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که ۱۶۰ هزار هکتار آن زراعی است. 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.