سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استقبال گردشگران خارجی از شهر جهانی یزد

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد گفت: در نیمه اول اردیبهشت امسال استقبال گردشگران خارجی نسبت به فروردین حدود ۳۰ درصد افزایش داشت.

احمد آخوندی گفت: روزهای اخیر در فضای مجازی موضوع لغو تور‌های خارجی یزد در بهار ۱۴۰۱ دست به دست می‌شود و برخی مدعی شده‌اند که هتل‌های یزد همگی خالی از توریست خارجی هستند، این خبر صحت ندارد.

او می گوید: حتی مطلب مذکور از دلایل این اتفاق را بر خلاف آمار‌های موجود در کشور، افزایش نسبی درصد مبتلایان به کرونا در ایران بعد از مسافرت‌های عید، رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی در ایران مطابق با میل اروپاییان و مسائل سیاست خارجی و آینده برجام عنوان کرده است، ولی گزارش‌های ثبت شده و اظهارات مدیر کل میراث فرهنگی حکایت از استقبال گردشگران خارجی از سفر به یزد پس از دو سال محدودیت‌های کرونایی دارد.

به گفته او در فروردین ۱۵۰۰ گردشگر خارجی از بنا‌های تاریخی یزد بازدید کردند.

مدیر کل میراث فرهنگی استان یزد گفت: طی فروردین امسال تعداد یکهزار و ۴۲۹ گردشگر خارجی از جاذبه‌های استان بازدید کرده‌اند که بیشترین ملیت‌های اسکان یافته به ترتیب مربوط به کشور‌های اسپانیا، آلمان، رومانی، یونان و آمریکا بوده است.

آخوندی گفت: استقبال گردشگران خارجی فروردین امسال علی رغم حجم بالای مسافرت‌های نوروزی و تکمیل ظرفیت عمده مراکز اقامتی استان نسبت به اسفند ۱۴۰۰،  ۳۰ درصد افزایش داشت.

او می گوید: بر اساس آمار‌های موجود یزد در فروردین ۱۴۰۱ ورود ۴۷ نفر از مقامات، سفرا و شخصیت‌های سیاسی با احتساب همراهنشان از خارج کشور در قالب ۱۷ سفر را داشته است.

به گفته او امنیت بالای یزد و قوت گرفتن روابط دیپلماتیک باعث شده که طی این مدت نیز ۱۷ مورد سفر دیپلمات‌ها از ملیت‌های مختلف به استان انجام شود که با احتساب همراهان جمعا ۶۱ نفر را شامل شده‌اند و افزایش ۱۰۰ درصدی در این بخش را طی این مدت نسبت به فروردین امسال شاهد بوده‌ایم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.