سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امارات سالگرد تأسیس رژیم صهیونیستی را تبریک گفت

وزیر خارجه امارات در تماسی تلفنی با وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، هفتادوچهارمین سالگرد تأسیس این رژیم را تبریک گفت.

«عبدالله بن زاید آل نهیان» در تماس تلفنی با «یائیر لاپید» عملیات استشهادی نیرو‌های فلسطینی در شهرک العاد را به شدت محکوم و برای مجروحان این حادثه شفای عاجل مسئلت کرد.

به گزارش تایمز اسرائیل، دو طرف همچنین در مورد چشم‌انداز تقویت همکاری امارات و رژیم صهیونیستی در سطوح مختلف با تکیه بر روابط دوجانبه گفت‌وگو کردند. در ادامه، وزرای امور خارجه درباره اوضاع منطقه و تعدادی از مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه امارات با تأکید بر اینکه روابط امارات و رژیم صهیونیستی به سمت افق‌های گسترده‌تر در سطوح مختلف پیش می‌رود، بر اشتیاق دو کشور برای تقویت روابط و گسترش همکاری‌ها به منظور پیشبرد منافع متقابل کشور‌ها تأکید کرد.

رسانه‌ها روز گذشته از انجام عملیاتی فداکارانه در منطقه «العاد» در شرق تل‌آویو خبر دادند. خبرگزاری شهاب به نقل از منابع عبری گزارش داد که این عملیات توسط یک شهروند فلسطینی صورت گرفته و در جریان آن ۳ صهیونیست کشته و ۶ نفر دیگر زخمی شدند.

پس از انجام این عملیات استشهادی که با تبریک گروه‌های مقاومت همراه بود، انصارالله یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما عملیات فلسطینیان علیه نیرو‌های دشمن اسرائیلی و آخرین مورد آن یعنی عملیات قهرمانانه العاد را که در پاسخ به اقدامات تنش‌زای دشمن و ورودشان به [حریم] مقدسات اسلامی انجام شد، تبریک می‌گوییم. ما به مردم مجاهد فلسطین برای اجرای عملیات‌های متزلزل‌کننده دشمن تبریک می‌گوییم و از تمام فرزندان امت اسلامی می‌خواهیم که از جهاد مردم فلسطین و پیروزی قدس در برابر قلدری‌های اسرائیل حمایت کنند.»

جنبش جهاد اسلامی فلسطین (فتح) نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «عملیات موفقیت‌آمیز و قهرمانانه جدید در قدس اشغالی را تبریک می‌گوییم و اعلام می‌کنیم مردم ما به جنایات امروز رژیم صهیونسیتی پاسخ خواهند داد. هتک حرمت دشمن صهیونیستی و شهرک‌نشینانش نسبت به مسجدالاقصی عبور از خطوط قرمز است و ملت فلسطین واکنش‌های خود به این اقدام خصمانه را ادامه خواهند داد.»

سال گذشته «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به عنوان نخستین مقام صهیونیست و برای افتتاح سفارت این رژیم در ابوظبی به امارات سفر کرد. امارات و رژیم صهیونیستی در سپتامبر ۲۰۲۰ روابط پشت پرده خود را علنی و در خیانتی آشکار توافق صلحی موسوم به «پیمان ابراهیم» را در کاخ سفید امضا کردند.

سه‌شنبه گذشته نیز مراسمی برای یادبود کشته شدگان ارتش رژیم صهیونیستی در سفارت این رژیم در ابوظبی برگزار شد که موجی از مخالفت‌ها را به وجود آورد. مقامات فلسطینی با انتقاد از این اقدام امارات، آن را مایه شرمساری عنوان کردند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۷:۵۸ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
امارات هم چون نظام نظام سلطنتی و پادشاهی است مثل همان صهیونیسم غیر قانونیست اینها کشورک حساب هم نمیشوند تا ععدی حساب شوند